כסף וצרכנות

הקרב על ההלוואה בסופר: "שופרסל מנצלת את מצוקתו של הצרכן"

שופרסל וכאל ביקשו לשווק הלוואות לכל מטרה בסניפי הרשת. המועצה לצרכנות פנתה לפיקוח על הבנקים ולמשרד לשיוויון חברתי על מנת שיעצור את המהלך: "חשש לשיווק בלתי הוגן". מנכ"ל שופרסל הגיב: "הפעילות תתרום להגברת התחרות"
אילן שניג | 
איציק אברכהן (צילום סיון פרג', מתוך אתר שופרסל, freepik)
המועצה לצרכנות פנתה לפיקוח על הבנקים ולשרה לשוויון חברתי בבקשה להתערב בעניין שיווק הלוואות בסניפי רשתות שיווק, כשכוונתה למיזם המשותף של שופרסל עם חברת כרטיסי האשראי כאל, שביקשו לצאת  בתכנית משותפת בתחום ההלוואות ולשווק הלוואות לכל מטרה בסניפי הרשת.
במכתב ששלחה המועצה היא מבקשת למנוע "השפעה בלתי הוגנת על הצרכן ולניצול מצוקתו הכלכלית" וטוענת כי שופרסל מתייחסת להלוואה כאל עוד מוצר מדף הניתן לריכישה לצד עוף וחלה לשבת: "ללא בדיקה מתאימה של נתוני הלקוח מבחינת הסיכון ויכולתו לעמוד בהתחייבותו כנדרש בתחום ההלוואות הבנקאיות".
מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן הגיב למכתב וטען כי "יש גורמים במשק שיש להם אינטרסים ברורים לשימור המצב הקיים בו הבנקים נהנים מהעדר תחרות ומהסטטוס קוו בתחום ההלוואות. מפתיע שדווקא גוף שחרט על דגלו להגן על הצרכן, מוביל התנגדות למהלך שיש בו משום שיפור מצבו של הצרכן".
אברכהן  סבור כי הפעילות לא רק שלא תפגע בצרכן, אלא "תתרום להגברת התחרות ולהוספת אפשרויות בחירה אטרקטיביות למי שנמצא במצב של מצוקה תזרימית וזקוק לסיוע בדמות אשראי, בפרט בימים אלו". מנכ"ל קמעונאית המזון הגדולה בישראל מתייחס גם לטענת בדיקת הסיכון של המועצה: "גם לנו כגוף עסקי אשר מספק שירותי מימון, אין כל אינטרס או רצון להעניק הלוואות למי שאינו בר יכולת החזר ואך ברור ומתבקש הוא, שהלוואות יינתנו אך ורק כאשר כל האינדיקציות מעידות על יכולת החזר מצד הלקוח". והוא מוסיף עקיצה לעבר המועצה לצרכנות: ""אנו תמהים כי המועצה לצרכנות, בחרה לפעול כנגד מהלך זה אשר יש בו כדי להביא בשורה לציבור רחב של לקוחות, בפרט בימים אלו בהם הנטל הכלכלי הופך בקרב רבים לקשה מנשוא".
אברכהן מוסיף: "אנו תמהים כי המועצה לצרכנות, בחרה לפעול כנגד מהלך זה אשר יש בו כדי להביא בשורה לציבור רחב של לקוחות, בפרט בימים אלו בהם הנטל הכלכלי הופך בקרב רבים לקשה מנשוא". לדבריו, "אנו מבינים כי ישנם גורמים שונים במשק, להם אינטרסים ברורים לשימור המצב הקיים בו הבנקים נהנים מהעדר תחרות ומהסטטוס קוו בתחום ההלוואות. אין זה מפתיע אותנו שישנה התנגדות מצד גורמים כאלו ואחרים לכניסתנו לתחום זה. אולם, מפתיע שדווקא גוף שחרט על דגלו להגן על הצרכן, מוביל התנגדות למהלך שיש בו משום שיפור מצבו של הצרכן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה