כסף וצרכנות
הזמנתם רכב יוקרה חדש מהניילון? יכול להיות שכבר נסע אלפי קילומטרים
הכנסת אישרה הארכה של חצי שנה בצו הוראת השעה ליבואני רכב זעירים, שיאפשר ייבוא רכבים שטרם חלפה שנה מאז ייצורם ועד לרישומם בישראל. איגוד יבואני הרכב: "יבואן זעיר יכול להביא רכב שנסע אלפי קילומטרים במדינה זרה בחברת השכרה ובישראל הרכב יירשם כחדש"
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה להאריך בחצי שנה את צו הוראת השעה שמאפשר לייבואנים זעירים לייבא רכבים שטרם חלפה שנה מאז ייצורם ועד לרישומם בישראל. משרד התחבורה ביקש להאריך את הצו עד ה-18 באפריל 2021. הישיבה התקיימה בראשות, ח"כ הילה שי וזאן, העומדת גם בראש ועדת המשנה לצרכנות, דרשה ממשרד התחבורה נתונים על השינוי שהביאה הרפורמה לטובת הצרכנים.
סגן היועצת המשפטית במשרד התחבורה, עו"ד דוד תמיר, מסר לוועדה כי כיום יש 250 בעלי רישיונות לייבוא זעיר (ייבוא אישי של רכבי יוקרה), אשר ייבאו השנה 1,470 רכבים – פי 8.6 מלפני שנתיים. לדבריו, הרפורמה נכנסה בשנת 2018 לתוקף, והיבואנים הזעירים ייבאו 170 רכבים, בשנת 2019 עלה המספר ל-932. כמו כן, הוארכה הוראת השעה הפוטרת יבואנים זעירים של גרורים, טרקטורים ואופנועים מהחובות המוטלות על יבואנים ישירים.
מנכ"ל איגוד יבואני הרכב, חזי אבירם שייב, טען כי "ההקלה על היבואנים הזעירים פוגעת בצרכנים", שכן יבואן זעיר יכול להביא רכב שנסע אלפי קילומטרים במדינה זרה בחברהת השכרה, ובישראל הוא ירשם כרכב חדש. "אולי הלקוח הראשון יודע כי זה נאמר לו בעל-פה, אבל השני, השלישי והרביעי לא יודעים שום דבר וקונים רכב שצריך להיות זול בעשרות אחוזים", אמר. עו"ד אהוד שניידר, היועץ המשפטי של האיגוד, הוסיף כי הרישום הזה הוא מטעה ונוגד את החוק המחייב גילוי נאות.
לטענת איגוד היבואנים התייחס גם מנכ"ל מוסך סומרום, שמואל השמשוני, שאמר כי "היבואנים אומרים שהם רוצים תחרות, אבל עושים הכל כדי שלא תהייה תחרות". לדבריו, מחיר מכוניות היוקרה צנח ב-30-40% מאז כניסת היבואנים הזעירים, למרות שהם קונים את הרכבים במחיר גבוה יותר מהיבואנים הישירים"
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(8):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
7.צריך להכניס לכלא את מי שאישר את החוק הזהיניב 09/2020/24הגב לתגובה זו0 0עברינות בחסות המדינה פשוט לא להאמין שמישהו היה כזה דביל לתת לכל העבריינים שקוראים לעצמם יבואן זעיר לעשות קומבינה ועוד באישור הממשלה .סגור
-
6.רכבים יבואן זעירא. 09/2020/24הגב לתגובה זו0 0אני לא מבין במדינה המשוגעת הזאת.אין דין ואין דיין התחושה היא שכל אחד עושה מה ש א לו.ואנחנו האזרחים הפשוטים והישרים משלמים ממיטב כספנו וחוגגים עלינו!! כולל חברות הרכב הגדולות!!.סגור
-
5.זה לא חשוב כמה בעלים היוציון 09/2020/24הגב לתגובה זו1 0זה ממש לא חשוב כמה בעלים קודמים היו, העיקר שאתה מרגיש שאתה הראשוןסגור
-
4.קשקושלבן 09/2020/24הגב לתגובה זו0 0מספר בעלים קודמים זו המצאה ישראלית. הוא חשוב אך ורק אם היתה בעלות של חברות כגון: השכרה או חברה או ליסינג( משתמשים רבים) מה שחשטב זה מצב הרכב, מספר הק"מ שעבר ומחירו. היבואנים יעשו הכול למנוע תחרות. המחירים היו חייבים לרדת עקב ירידת שער הדולר כנגד השקל. הם לא ירדו כי אין תחרות.סגור
-
3.רמאות בחסות המדינה (ל"ת)אני 09/2020/24הגב לתגובה זו1 0סגור
-
2.איזה יופי שדואג לצרכנים. (ל"ת)Mike 09/2020/24הגב לתגובה זו1 1סגור
-
1.בעלים קודמים בחו"לדוד ש 09/2020/23הגב לתגובה זו0 1יוצא מכך שלא משנה כמה ידיים עבר הרכב בחו"ל, כשיגיע לכאן הוא נחשב יד "0", דהיינו ללא בעלים קודמים. מוזר ומשונה, כך נראה לי.סגור
-
זה לא חשובלבן 09/2020/24הגב לתגובה זו1 1מספר בעלים אינו חשוב אלא אם היו בבעלות חברת השכרה או ליסינג. חשוב מצב הרכב, מספר הק"מ שהרכב עבר ומחירו. העבואנים עושים הכול שלא תהיה תחרות. מחירי המכוניות היו אמורים לרדת בעקבות ירידת שער הדולר . זה לא קרה.סגור