כסף וצרכנות

הזמנתם רכב יוקרה חדש מהניילון? יכול להיות שכבר נסע אלפי קילומטרים

הכנסת אישרה הארכה של חצי שנה בצו הוראת השעה ליבואני רכב זעירים, שיאפשר ייבוא רכבים שטרם חלפה שנה מאז ייצורם ועד לרישומם בישראל. איגוד יבואני הרכב: "יבואן זעיר יכול להביא רכב שנסע אלפי קילומטרים במדינה זרה בחברת השכרה ובישראל הרכב יירשם כחדש"

אנגלינה יוסים |  8
רכבים (צילום pixabay)
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה להאריך בחצי שנה את צו הוראת השעה שמאפשר לייבואנים זעירים לייבא רכבים שטרם חלפה שנה מאז ייצורם ועד לרישומם בישראל. משרד התחבורה ביקש להאריך את הצו עד ה-18 באפריל 2021. הישיבה התקיימה בראשות, ח"כ הילה שי וזאן, העומדת גם בראש ועדת המשנה לצרכנות, דרשה ממשרד התחבורה נתונים על השינוי שהביאה הרפורמה לטובת הצרכנים.
סגן היועצת המשפטית במשרד התחבורה, עו"ד דוד תמיר, מסר לוועדה כי כיום יש 250 בעלי רישיונות לייבוא זעיר (ייבוא אישי של רכבי יוקרה), אשר ייבאו השנה 1,470 רכבים – פי 8.6 מלפני שנתיים. לדבריו, הרפורמה נכנסה בשנת 2018 לתוקף, והיבואנים הזעירים ייבאו 170 רכבים, בשנת 2019 עלה המספר ל-932. כמו כן, הוארכה הוראת השעה הפוטרת יבואנים זעירים של גרורים, טרקטורים ואופנועים מהחובות המוטלות על יבואנים ישירים.
מנכ"ל איגוד יבואני הרכב, חזי אבירם שייב, טען כי "ההקלה על היבואנים הזעירים פוגעת בצרכנים", שכן יבואן זעיר יכול להביא רכב שנסע אלפי קילומטרים במדינה זרה בחברהת השכרה, ובישראל הוא ירשם כרכב חדש. "אולי הלקוח הראשון יודע כי זה נאמר לו בעל-פה, אבל השני, השלישי והרביעי לא יודעים שום דבר וקונים רכב שצריך להיות זול בעשרות אחוזים", אמר. עו"ד אהוד שניידר, היועץ המשפטי של האיגוד, הוסיף כי הרישום הזה הוא מטעה ונוגד את החוק המחייב גילוי נאות.
לטענת איגוד היבואנים התייחס גם מנכ"ל מוסך סומרום, שמואל השמשוני, שאמר כי "היבואנים אומרים שהם רוצים תחרות, אבל עושים הכל כדי שלא תהייה תחרות". לדבריו, מחיר מכוניות היוקרה צנח ב-30-40% מאז כניסת היבואנים הזעירים, למרות שהם קונים את הרכבים במחיר גבוה יותר מהיבואנים הישירים"
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    צריך להכניס לכלא את מי שאישר את החוק הזה
    יניב 09/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עברינות בחסות המדינה פשוט לא להאמין שמישהו היה כזה דביל לתת לכל העבריינים שקוראים לעצמם יבואן זעיר לעשות קומבינה ועוד באישור הממשלה .
    סגור
  • 6.
    רכבים יבואן זעיר
    א. 09/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מבין במדינה המשוגעת הזאת.אין דין ואין דיין התחושה היא שכל אחד עושה מה ש א לו.ואנחנו האזרחים הפשוטים והישרים משלמים ממיטב כספנו וחוגגים עלינו!! כולל חברות הרכב הגדולות!!.
    סגור
  • 5.
    זה לא חשוב כמה בעלים היו
    ציון 09/2020/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה ממש לא חשוב כמה בעלים קודמים היו, העיקר שאתה מרגיש שאתה הראשון
    סגור
  • 4.
    קשקוש
    לבן 09/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספר בעלים קודמים זו המצאה ישראלית. הוא חשוב אך ורק אם היתה בעלות של חברות כגון: השכרה או חברה או ליסינג( משתמשים רבים) מה שחשטב זה מצב הרכב, מספר הק"מ שעבר ומחירו. היבואנים יעשו הכול למנוע תחרות. המחירים היו חייבים לרדת עקב ירידת שער הדולר כנגד השקל. הם לא ירדו כי אין תחרות.
    סגור
  • 3.
    רמאות בחסות המדינה (ל"ת)
    אני 09/2020/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    איזה יופי שדואג לצרכנים. (ל"ת)
    Mike 09/2020/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    בעלים קודמים בחו"ל
    דוד ש 09/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יוצא מכך שלא משנה כמה ידיים עבר הרכב בחו"ל, כשיגיע לכאן הוא נחשב יד "0", דהיינו ללא בעלים קודמים. מוזר ומשונה, כך נראה לי.
    סגור
  • זה לא חשוב
    לבן 09/2020/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מספר בעלים אינו חשוב אלא אם היו בבעלות חברת השכרה או ליסינג. חשוב מצב הרכב, מספר הק"מ שהרכב עבר ומחירו. העבואנים עושים הכול שלא תהיה תחרות. מחירי המכוניות היו אמורים לרדת בעקבות ירידת שער הדולר . זה לא קרה.
    סגור