כסף וצרכנות

"פועלים עם תשתית של בזק": ספקית אינטרנט תיקנס ביותר מ-3 מיליון שקל בגין הטעיית צרכנים

הרשות להגנת הצרכן תקנוס את חברת שירותי האינטרנט "אייס" בגין פעולות של הטעיה והשפעה בלתי הוגנת על הצרכנים. הרשות להגנת הצרכן מצאה כי החברה ביצעה כ-100 הפרות חוק, אך בהיעדר עבירות קודמות, הופחת סכום הקנס מ-4 מיליון שקל 
שרון טל |  9
אינטרנט (צילום freepik)
*הבהרה: אין כל קשר בין חברת התקשורת "אייס" בכתבה לבין אתר ice תקשורת ועסקים. 
הרשות להגנת הצרכן תטיל קנס של כ-3.2 מיליון שקל על חברת התקשורת ושירותי האינטרנט "אייס תקשורת חכמה", הרשומה בשם מנא טכנולוגיות אי סי אי תקשורת חכמה בע"מ, בגין שורת פעולות של הטעיה והשפעה בלתי הוגנת כלפי הצרכנים. ברשות ציינו כי מצאו 100 הפרות חוק של החברה ומדובר בעיצום גבוה שמדגיש את חומרת ההפרות שנעשו על ידי החברה ואת כמספר המתלוננים הגבוה העומד על עשרות רבות. ​​אולם מאחר ולחברה אין הפרות קודמות, הופחת העיצום הכספי ב 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום היה 4,009,000 שקל ופחת ל 3,207,200 שקל).
"חקירת הרשות להגנת הצרכן החלה בעקבות עבודת מודיעין ותלונות רבות שהתקבלו מצרכנים", מציינים ברשות, אולם יש לציין כי בשנה האחרונה הופיעו שורת תחקירים על החברה, בין היתר בחדשות 12, ב-ynet ובתכנית הכל כלול ברשת 13. הכתובת הייתה מזמן על הקיר, רק שכעת עם הבשלת החקירה, מגיע גם הקנס. 

צילום מסך 
מהחקירה עולה כי החברה "אייס תקשורת חכמה" המספקת שירותי אינטרנט, ציוד תקשורת, אביזרים ועוד, פנתה לצרכנים באופן יזום או באמצעות מאגרי מידע שרכשו, והציעה ללקוחות לבצע עסקאות שונות לרבות שדרוג מהירות הגלישה באינטרנט, הוזלת עלות התשלום עבור שירותי אינטרנט ואיחוד התשלום בעבור שירותי הספק והתשתית. הרשות ציינה כי "בחלק מהמקרים, הנציגים הציגו לצרכנים כי מדובר בחברת אינטרנט הפועלת על תשתית של בזק ובשיתוף פעולה עם בזק, תוך שטף דיבור מהיר, באופן אשר הקשה על הצרכנים להבין מטעם איזו חברה פונה הנציג".
עוד עלה כי "לעיתים, ובהמשך לחוסר הבהירות הראשוני באשר לזהות החברה שהתקשרה, ביקשו נציגי החברה פרטים מזהים מהצרכנים על מנת להיכנס לחשבונם בחברת התקשורת בזק, על ידי הקלדת פרטים מזהים וקוד אישי אשר מגיע למכשיר הנייד של הצרכן, נכנס נציג החברה לחשבונו האישי של הצרכן בבזק ובדק מהם השירותים שצורך הצרכן מבזק וגובה התשלום החודשי שלו, זאת מבלי ליידע את הצרכן בדבר פעולה זו. כמו כן, במהלך שיחות מכירת שירותי אינטרנט, נציגי החברה ביצעו לרוב עסקת מכירה נוספת, בה נמכרו לצרכנים רישיונות ו/או ציוד קצה.
"זה כלול בחבילה", כך הוסבר. עסקאות אלה הוצגו ככללותן בתוך עסקת שירותי האינטרנט, ומהצרכן הוסתרה העובדה כי מדובר בעסקת מכירה שונה ונפרדת מעסקת מכירת השירות, לרוב גילו זאת הצרכנים רק כאשר רצו לבטל את העסקה.
ברשות להגנת הצרכן ציינו כי "במהלך שיחת המכירה, פעלו נציגי החברה במגוון דרכים פסולות על מנת להביא לגמר העסקה – הן באופן אקטיבי, בכך שהטעו את הצרכנים לחשוב כי הרישיונות ו/או הציוד ניתנים ללא עלות והן באופן פאסיבי, בכך שבמקרים רבים בחרו שלא להציג בפני הצרכנים את העובדה הפשוטה והבסיסית כי מדובר בעסקת מכירה לכל דבר ועניין". כך שבפועל, הצרכנים לא ידעו מה קיבלו ועל מה הם משלמים. במקרים מסוימים, החברה המשיכה לחייב את הצרכנים בסכומים שונים וזאת בניגוד להוראות החוק. 
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "מספר התלונות שהגיעו אל הרשות כנגד חברת אייס תקשורת חכמה היה חריג. התלונות והחקירה העלו דפוס זה בהתנהלות שיטתי בו קשרה החברה את הצרכנים בעסקאות, בין ביתר, תוך הטעיה לכאורה בזהות החברה, בפרטים מהותיים באשר לעסקה ולתנאי ביטולה. ההודעה על כוונת חיוב הגבוהה שנשלחה לחברה מדגישה את ההפרות הרבות שנעשו על ידי החברה. הרשות ממשיכה בפעילותה נגד חברות הפוגעות בציבור הצרכנים בדגש על אוכלוסיות צרכנים חלשות ותביא לדין כל עוסק אשר פועל תוך פגיעה וניצול של ציבור הצרכנים".
ברשות מדגישים כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.
"חברת אייס היא חברת תקשורת, הממוקמת בפריפריה, אשר מתגאה בעובדה כי מאז כניסתה לשוק הביאה ללקוחותיה הוזלה דרמטית במחירי תשתיות אינטרנט. לצערנו, קונצרן-על ומונופול בתחום התקשורת אשר רואה באייס מתחרה עושה כל שיכול על מנת להכפיש את שמה ולרסק אותה ואת התחרות בשוק התקשורת, תוך פיזור שקרים ובדיות על שירות החברה ללקוחות". 
"ביום 1.11.2020, בעל מניות ומנהל באייס, שהינו גם בעל מניות בקונצרן-על, חברה ציבורית שני"ע שלה נסחרים בבורסה, פנה לרשות ניירות ערך, גורם האכיפה בתחום ני"ע, והגיש תלונה (פלילית ומנהלית), בין היתר בקשר עם דיווחים שלא בוצעו לציבור, תגמול שמנכ"ל הקונצרן-על לא קיבל כדין ועוד.  אין אנו מכחישים כי לעיתים חברות עושות טעויות ואיננו חוששים לקחת אחריות במקרים כאלו.
חברת אייס חרטה על דגלה את שיפור השירות ללקוחות והשמירה על התנהלות הוגנת ומוסרית, לראייה גוייס מר עופר מרום, מי שעמד בראש המועצה לצרכנות לעריכת ביקורות פנימיות עצמאיות על מנת להבטיח שירות על פי התקנים המחמירים ביותר, כך גם גויס ארגון אמון הציבור אשר מפקח על כשרות התנהלותה של החברה. נמשיך לפעול עבור קהל לקוחותינו ולהעניק להם את השירות הטוב ביותר, והזול ביותר  בשוק התקשורת הישראלי״.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    אייס תקדורת
    איך מתנתקים מאייס? 04/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חצי שנה מבטיחים לי שיחזירו לי את הכסף ולא מחזירים מה עושים?
    סגור
  • 8.
    הם ממשיכים לרמות לקוחות למרות הקנס הגבוה
    זקןעץ2 03/2021/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עדכון מ-28.2.2021 הם ממשיכים לרמות לקוחות ולעבוד בשיטת מצליח. אנשי שירות הלקוחות שלהם ממשיכים לרמות ולשנות את החבילות - מבטיחים מחיר מסוים ואז באשראי יורד מחיר אחר. כל מי שנפגע מהם בבקשה שלחו פניות לרשות להגנת הצרכן ולחברת האשראי. הגיע הזמן לעצור את הנוכלים הללו.
    סגור
  • 7.
    חברה של נוכלי על, כאשר מתלוננים הם מאיימים בתביעה
    גיא 11/2020/25
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שיטת העוקץ המרכזית היא לגבות ללא הסכמת הלקוח אלפי שקלים על רשיונות וציוד, לחייב את כרטיס האשראי ללא רשות הלקוח, ואז לשלוח sms שבו כתוב שעל פי החוק הם פטורים מלבטל את העסקה היות ומדובר ברשיונות ועל פי חוק אפשר לא להחזיר את הכסף. כאשר מתקשרים לברר את פשר העוקץ הם מיד אומרים: החוק לטובתינו ואם אתה רוצה לך לבית משפט (בתרגום חופשי: הצלחנו לדפוק אותך ולקחת ממך אלפי שקלים תוך ניצול איזה סעיף בחוק על רשיונות ועכשיו לך לעזאזל).
    סגור
  • 6.
    רק היום קיבלתי סמס מהם בלי שנתתי להם רשות לתקשר איתי
    יוסי 11/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוכן הסמס: מהפכת האינטרנט הביתי מגיעה לכולם!! אייס תקשורת במבצע אינטרנט הכל כלול!! ספק+תשתית+ראוטר חכם 2 ערוצים AC 1200 רק ב 59 שח!!! להצטרפות שלח את הספרה 8 ! ונחזור אליך להסרה השב הסר
    סגור
  • 5.
    סוף סוף גיליתי שהבעיה לא באוזן שלי...אני הולך לחגוג (ל"ת)
    יצחק 11/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    הטעית צרכנים נפוצה מאד בישראל
    איל 11/2020/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ישנם חברות שמתחזות לעזור לאנשים ובעצם מפילות אותם בפח כלכלי
    סגור
  • 3.
    הכול נכון חברה מושחתת
    זקןעץ 11/2020/16
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הם רמאים וגנבים. מה שמתואר בכתבה מדויק. מכרו חבילה של אנטי וירוס ב36 תשלומים במחיר מופקע בלי אפשרות לבטל. משקרים שהם על תשתית של בזק. כל הזמן יש ניתוקים וגביית יתר. שירות שקרי וגרוע. שומר נפשו יאיר מהם. מי שיכול שיתנתק. חבל מאוד שנפלתי קורבן חנטמאנ שלהם. חברת האשראי מסרבת לבטל את העסקה. אולי כעת יסכימו. כשיש הוכחות
    סגור
  • 2.
    חוק חופשי לעם חופשי
    אזרח מספר 248685963 11/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמעט כל החברות הגדולות גונבות את האזרחים שאין להם ברירה בשוק שאינו חופשי
    סגור
  • 1.
    רמאויות של חברות תקשורת
    אלי 11/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם הוט לא טומנת ידה בצלחת. מבטיחה טריפל בסכום מוגדר מראש ורק כך הם מפצלים את החשבון לכמה חברות כך שלבסוף הצרכן משלם הרבה יותר ממה שסוכם.
    סגור