כסף וצרכנות

אלטון ג'ון ואד שירן נגד עסקת הברקזיט: "לא נוכל להופיע באירופה"

על פי הסכם הפרישה מהאיחוד האירופי, אמנים בריטים יצטרכו לדאוג לבירוקרטיה של השגת ויזות והיתרים למעבר הצוות והציוד במה שלטענת גדולי המוזיקאים בממלכה ימנע סיורי הופעות ביבשת ומסכן את מעמדה של בריטניה כמעצמה תרבותית
יהודה לוינגר | 
אלטון גון אד שירן (צילום ויקיפדיה רישיון חופשי)
כוכבי המוזיקה הגדולים בבריטניה מאשימים את ההנהגה בהסכם הפרישה מאירופה לאור המגבלות שלא יאפשרו להם להופיע ביבשת. על פי מכתב שפורסם ב-"טיימס" הלונדוני היום (חמישי), שעליו חתומים עשרות מוזיקאים ואמנים, הם מפנים אצבע מאשימה לממשלה בכישלון המשא ומתן מול האיחוד האירופי במה שלדעתם הולך להיות מהפכה בעולם התרבות וירידת קרנה של בריטניה.
מאלטון ג'ון ועד אד שירן, סטינג ורוג'ר ווטרס: כל הכוכבים הבריטים יחד עם האיגודים המקצועיים התאגדו נגד "הכישלון המביש", כלשונם, בהשארת עולם המוזיקה עם מגבלות אל מול מדינות האיחוד האירופאי שלא נתנו מעבר חופשי למוזיקאים בריטיים ביבשת.
כזכור, כחלק מהסכם הפרישה בין הממלכה ובין האיחוד האירופי, אזרחי בריטניה לא יוכלו לחיות ולעבוד חופשי במדינות אירופה כבעבר, ותיירים לא יצטרכו וויזה בשהייה של עד שלושה חודשים באירופה. אבל בהסכם לא נכלל עולם התרבות בעסקה, ובריטניה והאיחוד האירופאי מאשימים אחד את השני במחדל.
למה זה כל כך משמעותי? כי כל אמן שירצה להופיע ביבשת מעתה יצטרך לעמוד בכללים השונים של 27 מדינות האיחוד האירופי ויצטרכו לדאוג לוויזות עבור המוזיקאים והצוותים שלהם כמו גם אישורים למעבר ציוד. על פי החתומים על המכתב, העלויות לכל הבירוקרטיה לא יאפשרו לאמנים בריטיים להופיע באירופה, דבר שיסכן את מעמדה של הממלכה כמעצמה תרבותית: "סיורי ההופעות הרבים יהיו בלתי ניתנים לביצוע, במיוחד עבור מוזיקאים צעירים שבכל מקרה נאבקים כדי לשרוד בתקופת הקורונה".
חברת הפרלמנט, קרוליין דיננג, שאמונה על משרד התרבות בממשל הבריטי הגיבה כי עדיין ישנה אפשרות למשא ומתן מול האיחוד האירופי בכל הקשור למוזיקאים, וכי אכן המצב כיום הוא "מאכזב למאוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה