כסף וצרכנות

גוגל ופייסבוק נכנעו: במגעים להסדרת תשלום למו"לים באוסטרליה

שר האוצר האוסטרלי אמר כי המגעים בין פייסבוק וגוגל לממשלת אוסטרליה נמצאים בשלב מתקדם ואם יגיעו להסכם תשלום על חדשות הרי שלא יהיה צורך בחקיקה שתחייב את ענקיות האינטרנט בתשלום 
ניצן כהן |  1
גוגל, פייסבוק (צילום pexels)
אחת המחלוקות המרכזיות ביחסים שבין גוגל ופייסבוק לרגולציה במדינות השונות היא נושא התשלום על חדשות שמנוע החיפוש הפופולרי והרשת החברתית הפופולרית, מציגים בפלטפורמות שלהן.
אוסטרליה הייתה הראשונה שהחליטה לטפל בתפוח האדמה הלוהט הזה והודיעה לפני זמן לא רב כי במידה וגוגל ופייסבוק לא ישלמו למוציאים לאור תמורת החדשות שהם מציגים בפלטפורמות שלהם, הרי שאוסטרליה תחייב אותם לעשות כן. בתגובה הודיעה גוגל שהיא תפסיק לספק שירותים באוסטרליה, מה שלא גרם לממשלת אוסטרליה למצמץ.
שר האוצר האוסטרלי שמנהל את המו"מ עם מארק צוקרברג (פייסבוק) וסנדר פיצ'אי (גוגל) אמר היום (שני) כי במהלך סוף השבוע הושגה התקדמות משמעותית בשיחות בינו לבין השניים במטרה להסדיר את נושא התשלום למוציאים לאור באוסטרליה.
בהנחה שנושא התשלום בין ענקיות המדיה למו"לים האוסטרליים יוסדר הרי שמדובר בתקדים ממנו חששו ענקיות האינטרנט, אבל הוא ללא ספק תקדים שיחייב אותם לחלוק כסף עם יצרני התוכן הגדולים המוגנים בזכויות יוצרים, מה שעלול להביא לירידה ברווחים של הענקיות הללו לטווח הקצר, אם כי שיתוף פעולה בין המו"לים לענקיות המדיה עשוי להביא לכך שלטווח הארוך דווקא כולם ייהנו הן מהרחבת היצע התוכן על ידי היצרנים (המו"לים) והן למפיצי המידע (ענקיות האינטרנט) שהיכולות שלהם בתחום הן - אין סופיות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נפרץ הסכר, עכשיו כל המדינות יהנו מזה (ל"ת)
    גל 02/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור