כסף וצרכנות

הביטקוין מזנק: חצה את רף ה-50 אלף דולר, האם הגיע הזמן לקנות?

מטבע הביטקוין כבש פסגה נוספת כאשר חצה לפני כמה שעות את רף ה-50 אלף דולר. כאשר הביקוש למטבע הדיגיטלי עולה, אבל ההיצע ממשיך לרדת, נשארת השאלה: האם לקנות דווקא עכשיו או להמשיך לחכות?
יהודה לוינגר | 
ביטקוין (צילום freepik)
מטבע הקריפטו ממשיך להסעיר את עולם המטבעות הדיגיטליים, כאשר חצה הבוקר (שלישי) את רף ה-50 אלף דולר עם שיא נוסף בדרכו של הביטקוין למעלה. הפסגה כבר הייתה צפויה בתחילת השבוע, אז הביטקוין כבר הגיע קרוב לשם עם 49,380, והיום הפסגה נכבשה. בהמשך היום ירד הביטקוין ונסחר בשעות אלו סביב ה-49 אלף דולר.
המטבעות הדיגיטליים הוזנקו לקדמת הבמה גם בזכותו של אילון מאסק, מייסד טסלה והשני מעשירי העולם, שמקדם את הביטקוין והדוג'קוין בחשבון הטוויטר שלו, כאשר כל ציוץ שלו בעד מטבע הקריפטו גורם לעליה חדה של ביקוש.
המומחים בעולם עדיין חלוקים בדעתם לגבי מטבע הקריפטו אם הוא שווה השקעה או שזו בועה שעתידה להתפוצץ. כזכור, רק לפני שלושה שבועות הביטקוין ירד בחדות לשער של פחות מ-30 אלף דולר. מאידך, בעקבות עלייה בביקוש של הביטקוין בקרב משקיעים מוסדיים, אנליסטים בג'יי פי מורגן צ'ייס - התאגיד הבנקאי הענק, מעריכים כי המטבע הדיגיטלי עם פוטנציאל לרווחים משמעותיים לטווח הארוך, וכי ישנה אפשרות שמחירו יעלה עד ל-146 אלף דולר.
שי דתיקה, מייסד שותף ונשיא חברת הקריפטו INX ניתח ל-ice כי "ראלי הביטקוין יימשך. כניסה של משקיעים מוסדיים וחברות ציבוריות כגון: טסלה ומיקרוסטרטג'י, במקביל לאימוץ טכנולוגיית הבלוקצ'יין ויישומיה ע"י רגולטורים מובילים בעולם(רשות ניירות הערך האמריקאית SEC), מחזקת את ההוכחה, פעם אחר פעם, כי הביטקוין והבלוקצ'יין כאן בשביל להישאר. כל אלו מוסיפים לבניית האמון בקרב המשקיעים הפרטיים והמוסדיים. להערכתינו, ערך הביטקוין צפוי להמשיך לשבור שיאים  וזאת כמובן תוך שינויים ולעיתים ירידות, שיכול להיות חדות".
שגיא בקשי, מנכ"ל חברת CoinMama, המספקת שירותי קנייה ומכירה של מטבעות קריפטו בעולם, מדגיש כי: "ביטקוין הוא לא השקעה ולא מניה שקונים עם ספקולציה שהמחיר יעלה על מנת למכור. הוא פשוט מטבע חזק יותר מכל מטבע אחר אשר מהווה כספת ששומרת על החסכונות שלך לאורך שנים, ללא צד שלישי, ללא התערבות המדינה וללא בקשת רשות מאף אחד".
עוד מדגיש בקשי: "מי שמבין את הפוטנציאל בביטקוין לא מופתע מהמחיר. זה אפילו זול. מדובר בנכס נדיר, שאין הרבה ממנו. עד היום נכרו כ 18.6 מיליון מטבעות. 4 מיליון מתוכם (הערכה) אבודים לנצח - אנשים שאיבדו את המפתחות. 11 מיליון מטבעות - לא זזו כבר למעלה משנה. זאת אומרת שסך כל המטבעות במחזור הוא כ 3.6 מיליון, והביקוש רק הולך ועולה. אין מספיק סחורה. גם אם כל אדם שמתעניין היום לקנות יחזיק עשירית ביטקוין, זה אומר 36 מיליון איש וזהו. חשוב לציין כי יש כיום כ 4.6 מיליארד משתמשי אינטרנט בעולם, ויש כתריסר מדינות שגובלות בחדלות פרעון עם מטבע קורס ואזרחים שמחפשים עוגן (לבנון, ונצואלה, ארגנטינה, טורקיה ועוד). לתוך המירוץ הזה נכנסות חברות ענק שגם הן רוכשות ביטקוין במאות מיליוני דולרים, מה שלא משאיר הרבה סחורה לאדם הפשוט. אזרחי ישראל צריכים לחשוב על איך ייראה הכסף בעתיד, והאם הם באמת לוקחים את הסיכון של לא להיות חלק מהעולם החדש הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה