כסף וצרכנות

כך קוקה קולה מנסה לבטל את המס על משקאות ממותקים

העיתונאי העצמאי שיתף במספר ציוצים שיחה שהוא ערך עם חברת הכנסת ענבר בזק מיש עתיד ובוא תיארה לו את פעולות סמנכ"ל הרגולציה של החברה המרכזית למשקאות,  קרן שינמן במסדרונות הכנסת "לטענתה זה לא בסדר שהמס נוגע למשקאות בלבד"
מערכת ice |  9
תומר אביטל, קוקה קולה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, unsplash)
מאז הוחלט על הגדלת המס למשקאות ממתוקים בכדי להתמודד עם בעיית הסוכר של הישראלים, היה ברור שהחברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל) לא תשב בשקט נגד מהלך ממשלתי שעלול לפגוע בהכנסותיה. העיתונאי העצמאי תומר אביטל חושף כעת בטוויטר חלק מהפעולות שהחברה מבצעת במסדרונות הכנסת בכדי לנסות לשנות את ההחלטה.
אביטל פרסם במספר ציוצים כי שוחח עם מספר חברי כנסת ביניהן חברת הכנסת ענבל בזק מיש עתיד, שתיארה בפניו את הפעולות של סמנכ"ל הרגולציה של החברה המרכזית למשקאות, קרן שינמן, שמתרוצצת בימים אלו בין מסדרונות הכנסת כדי לנסות להשפיע על ההחלטה.
 
"איך נראים מבפנים הניסיונות של קוקה קולה לטרפד את מס הסוכר?" פתח אביטל והמשיך "במסדרונות המשכן מתרוצצת בשבועות האחרונים קרן שינמן, סמנכ"ל רגולציה בחברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל) ונציגת איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים".
"שינמן מצליחה לקבוע פגישות מהרגע להרגע בלשכות נבחרי  הציבור דרך לוביסטים שח"כים כבר מכירים ומעריכים. ומה קורה בפגישה? שינמן הלינה בפניי שמס סוכר לא חל גם על גלידות ושוקולדים", סיפרה לי למשל ח"כ ענבר בזק (יש עתיד), "לטענתה זה לא בסדר שהמס נוגע למשקאות בלבד". שמעתם נכון, זה הטיעון של סמנכ"ל קוקה קולה שמייצגת גם את תעשיות  המזון".
 
"בזק הודיעה לשינמן שהיא צודקת, ושבשלב שני אפשר להוסיף למס גם מאכלים. כפי שאתם מבינים, בזק לא השתכנעה. "אמרתי לה שאם היא בעצמה תוהה למה המס לא חל על מאכלים מזיקים, אז גם היא מסכימה שצריך לעשות משהו בנושא", בזק אומרת. "בשתייה קלה אין ערך בריאותי. זכות אנשים כמובן לשתות אותם, אבל לנו כמחוקקים יש אחריות לעודד אנשים לצריכה בריאה. אגב, סיפרתי לה שאצלנו בבית אין משקאות קלים. אני וילדיי שותים מים. אני מסתובבת עם בקבוק רב פעמי וממלאת מי ברז". שינמן גם לא השתכנעה והיא ממשיכה לדפוק על דלתות הח"כים".
אביטל תיאר בנוסף באת נזקי הסכרת בישראל בשנים האחרונות והוסיף כי קוקה קולה ישראל לא הגיבו לפי שעה לדברים. אם לא יקרה משהו יוצא דופן כחלק מחוק ההסדרים החדש שאמור לעבור במסגרת תקציב המדינה החדש, המס על משקאות ממותקים אמור לגרום לעליית המחירים בכמעט 50% ובעצם בכך מקווים בממשלה שיצליחו להוריד את אחוז האנשים שסובלים מהשמנת יתר וסכרת בישראל.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    המהלך נכון. תודה לתומר
    די טמבל 08/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 3
    משקאות ממותקים טעימים אך לא בריאים. זה יוריד את היקף הצריכה בהשוואה למשקאות אחרים. גם תחליפי סוכר פחות בריאים. טוב עשה ליברמן. טוב עושה תומר
    סגור
  • 5.
    מים הכי בריא
    עידו 08/2021/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תעברו למים בטטות :) גם כל הדיאט מזיק. ליברמן תותח
    סגור
  • תתבטא בשם עצמך בוט של ליברמן (ל"ת)
    יוסי 08/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מילא על משקאות ממותקים, אבל למה גם על זירו?
    עמוס 08/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 4
    לא מבין למה זה יכלול גם משקאות דיאט ומים בטעמים.
    סגור
  • 3.
    מס סוכר -סוכר להכנסות המדינה
    שלמה שם טוב 08/2021/16
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מיץ תפוזים טבעי / יהיה מס ? לא יש בכוס מיץ תפוזים 7 כפיות סוכר שווה ערך מס של גניבה כולם ימשיכו לשתות משפחות מרובות ילדים ששותות רק בשבתות וחגים ישלמו עוד ועוד ישלמו עוד מס לא צודק המס הכי לא צודק שיכול להיות במקום זה תעודות את חברות המזון להפחית סוכר במשקאות ומאכלים
    סגור
  • 2.
    אני סוכרתי ומותר לי זירו ומשקאות דייאט
    ללאוניד 08/2021/16
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אבל מאכלים בהם אחוז סוכר גבוה אסור החל מלחם,ריבות,שוקולד,פסטות,קשופ,מיצים,ועוד מאות מוצרים אז אם אסור לי וודקה,ריבה,לחם רגיל,פסטות,קטשופ וכל מוצר אסור לי וודקה,לחם לבן,או לחם עם סוכר,פסטה.שוקולד,או כל מוצר בו יש סוכר גבוה
    סגור
  • ברור שאין כוונה לשמור על בריאות הציבור אחרת היו מעלים ל
    שלמה 08/2021/16
    הגב לתגובה זו
    5 1
    היו מעלים למשקאות עתירי סוכר ומפחיתים על משקאות דלי סוכר עזבו עובדים עלי ו בענק
    סגור
  • 1.
    ואף מילה על גל המובטלים
    שלום 08/2021/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ולא נאמרה אף מילה על גל המובטלים שבדרך בעקבות גזרות המיסים והיבוא של השר הליצן
    סגור
  • מס סוכר עבודה בעיניים
    שלמה שם טוב 08/2021/16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הכל נוכלות האוצר מצא מקור הכנסה של כמיליארד שקל כמו מס על בנזין אין לזה קשר לבריאות ימשיכו לשתות כרגיל עם חור בכיס
    סגור