השוק

מחירי הכלים החד"פ יוכפלו, גם משקאות ממותקים יתייקרו

המדינה תטיל מס קניה של 11 שקל לק"ג של כלים חד פעמיים - ההכנסה הצפויה למדינה מוערכת ב-800 מיליון שקל בשנה, בנוסף יתווסף מס של 1.3 שקל לליטר בשתייה ממותקת, הנתונים המלאים על המהלך בפנים
ניצן כהן |  1
אביגדור ליברמן (צילום דוברות משרד האוצר)
משרד האוצר מוציא לפועל את המלחמה בכלים החד-פעמיים ובטיוטת חוק ההסדרים שעברה לעיון שרי הממשלה כוללת פרק הנוגע לשינויים במיסוי בישראל. הפרק הזה כולל הטלת מס קניה גבוה על כלים חד פעמיים וזאת במסגרת פרק החקיקה הנוגע "לשינוי התנהגות".
הצעת החוק קובעת כי יוטל מס של 11 שקל לק"ג של כלים חד פעמיים שמשמעותו הכפלת המחיר לצרכן. ההכנסה הצפויה למדינה משינוי החקיקה הזה צפויה להסתכם ב-800 מיליון שקל מידי שנה.
יש לציין כי 90% מהזיהום בחופי ישראל מקורה בכלי פלסטיק חד פעמיים ולכן הנטייה של גורמי אופוזיציה להציג את הטלת המס הזה כניסיון פגיעה בחרדים שהם צרכנים גדולים של כלים חד פעמיים היא לא יותר מניסיון לסכסך בין אוכלוסיות שונות.
נתון מעניין נוסך הוא שכ-19% מנפח הפסולת בישראל מקורה בכלים חד פעמיים שמזהמים וגורמים לפגיעה באיכות הסביבה ולכן במסגרת המגמה המתקדמת לפיה מי שמזהם הוא גם מי שישלם הרי שמס שנועד לשינוי התנהגות הוא הרבה יותר מסביר בהתחשב בנסיבות.
בנוסף תטיל המדינה מס על משקאות ממותקים כך שעל ליטר משקה ממותק עם רמת סוכר של יותרמ-5 גרם ל-100 מ"ל יתווסף מס של 1.3 שקל כשלליטר תרכיז בעל רמת סוכר זהה יתווסף מס של 7.8 שקל לליטר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמה כסף עובר למפלגה ולבוס (ל"ת)
    צפראי 08/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור