כסף וצרכנות

אמזון "העלימה" אלפי חנויות מהאתר – וזו הסיבה

ענקית הקניות ברשת הודיעה כי סגרה אלפי חשבונות של מוכרים באתר, כאשר רבים מהם הם מותגים סינים, שחלקם מוכרים למדי. מה גרם לה להחרים את החנויות הסיניות?
יאיר מור |  3
אמזון (צילום פייסבוק/ Amazon)
מותגים סינים רבים "נעלמים" לאחרונה מאתר אמזון – ומי שגורם לכך הוא אמזון עצמה, כך מדווח העיתון הסיני South China Morning Post.
ביום שישי התראיינה סינדי טאי, סגנית נשיא באמזון האחראית על מוכרים מאזור אסיה, לתחנת הטלוויזיה הסינית CCT, וחשפה כי אמזון חסמה בחמשת החודשים האחרונים 3,000 חשבונות של מוכרים סינים, שרובם מכרו מוצרים של 600 מותגים סינים שחלקם ידועים למדי ברחבי העולם, וגם בישראל. בין השמות ברשימה נמצאים מותג אביזרי החשמל Aukey, מותגי האודיו Mpow ו-TaoTronics ומותג המטענים RAVPower.
הסיבה לחסימה היתה הפרה של מדיניות אמזון הנוגעת לדירוגים מזויפים למוצרים במטרה להעלות את הפופולאריות שלהם. הפרקטיקות המרכזיות שהחברות הסיניות מואשמות בהן כוללות הצעת הנחות, החזרים וכרטיסי מתנה לקניות מוצרים נוספים למי שייתן למוצרים שלהן דירוגים חיוביים, והחזר כספי ללקוחות שפרסמו סקירות שליליות תמורת מחיקת אותן סקירות כדי לא לפגוע בדירוג הממוצע.
כזכור, כבר במאי דיווחנו על כך שאמזון חוסמת חשבונות של מותגים מוכרים בשל "קניית" ביקורות חיוביות – אך בזמנו סירבה החברה להגיב לדיווח. עתה, לראשונה הודתה נציגת החברה בכך שהיא חסמה מותגים סיניים גדולים, ואף ציינה את המספרים הגבוהים של מוכרים שנחסמו. דובר מטעם החברה מסר לתקשורת בחו"ל כי החברה לא סיימה להיאבק בפרקטיקות הפסולות – מוצרים של החברות מפרות המדיניות ממשיכים להופיע תחת חשבונות חדשים – אך היא תמשיך לדבריו לחסום כל מוכר שיימצא משתמש באותן פרקטיקות פסולות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הזמנות
    Shalom toledano 09/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ואולי זו הסיבה שכל כך הזמנות לא התקבלו ומתנערים מהחזרים.
    סגור
  • 2.
    וואו למה דווקא סינים
    בוריס כרשינא 09/2021/22
    הגב לתגובה זו
    2 3
    כולם באמזון עושים את זה כדי לשמור על דירוג גבוה וכשחשבון מסויים כבר נדפק עם דירוג נמוך פשוט פותחים חדש.
    סגור
  • 1.
    אמאזון זאת התרמית של המאה לכל מי שמוכר שם
    אסף 09/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 5
    הכל מכוון והכל מאורגן תזהרו מהם
    סגור