דיגיטל וטק

המלחמה של אמזון בזיופים הסינים הגיעה גם למותגים המוכרים

החנות המקוונת הגדולה בעולם המערבי הסירה חשבונות של 11 חברות סיניות, ביניהן כמה מותגים שישראלים דווקא אוהבים. הסיבה לא ברורה, אך החברה רמזה כי החברות השתמשו בדרכים פסולות לקידום מוצריהן
מערכת ice | 
אמזון (צילום bixbay)
לפחות 11 חנויות מקוונות שמקורן בסין הוסרו מאמזון בימים האחרונים, וביניהן כמה מותגים גדולים ומוכרים למדי, כך לפי דיווח של TechCrunch. יואוזאס קזיוקנאס, מייסד חברת המחקר Marketplace Pulse, מסר לאתר כי בין המותגים שהוסרו מאמזון נמצאים Mpower ו-Aukey, שניים מהשמות המוכרים והנחשבים לאמינים בעיני צרכנים בישראל ובעולם. הוא הוסיף כי השווי הכולל של מכירות החנויות שהוסרו מאמזון הוא מעל מיליארד דולר.
טק-קראנצ' פנה לאמזון, שסירבה להגיב לשאלות אודות החנויות הספציפיות שהוסרו השבוע, אך היא כן מסרה תגובה כללית שרומזת מדוע הוסרו: לדבריה, יש לה "מדיניות ותיקה  לשמירת האמינות בחנות שלנו, כולל מקוריות המוצרים, סקירות אמתיות ומוצרים שעומדים בציפיות לקוחותינו. אנו נוקטים פעולה מהירה נגד אלה המפרים אותה, כולל השעיית או הסרת זכויות המכירה שלהם".
האתר מדווח כי ההסרה גרמה לבהלה בקבוצות באפליקציית WeChat - המקבילה הסינית לוואטסאפ - העוסקות בטקטיקות מכירה באמזון. הלך הרוח הכללי, לטענת האתר, הוא כי המותגים שהוסרו נקטו כנראה טקטיקות שיווק וקידום אגרסיביות שחצו קווים אדומים מבחינת אמזון. במלים אחרות: רוב הסיכויים שהחנויות שהוסרו קנו ביקורות מזויפות על ידי החזר כספי לקונים שרכשו את המוצרים רק כדי לכתוב את הביקורות ולקבל החזר על מחיר המוצר, או מימנו משלוחים מזויפים של מוצרים ללקוחות שאינם קיימים כדי לכתוב ביקורות לעצמן (טקטיקה נפוצה, שמסבירה את המקרה המסתורי של משלוחי הזרעים מסין שנחתו באלפי בתים בארה"ב בשנתיים החולפות - חברות סיניות נהגו ליצור חשבונות מזויפים עם כתובות בארה"ב, להזמין מעצמן מוצרים, לשלוח לכתובות הללו, לשלוח אליהן זרעים ואז, כשהדואר מדווח שהחבילה הגיע למען, לכתוב ביקורות חיוביות על המוצרים שמעולם לא נשלחו).
האפשרות של קניית ביקורות מתחברת עם חשיפה של Safety Detectives לפני שבוע. צוות האתר, העוסק בסקירת פתרונות אבטחה, איתר וניטר בחודשים האחרונים שרת פרוץ שאליו העלו גורמים בסין תיעוד של שיחות מייל בנפח 7 גיגה-בייט, שהכילו 75,000 פרטי חשבונות אמזון, לצד כתובות מייל, חשבונות איביי ועוד של רוכשים שהשתתפו בכתיבת ביקורות חיוביות בלבד תמורת קבלת החזר על מחירי מוצרים.
בתחילת השבוע שחררה אמזון את "דוח הגנת המותגים" שלה, לפיו בשנת 2020 היא הסירה מהאתר יותר מ-2 מיליון מוצרים מזויפים, והשקיעה יותר מ-700 מיליון דולר ויותר מ-10,000 עובדים בזיהוי ומניעת מכירה של מוצרים מזויפים וכדומה באתריה.
לפי דוח Marketplace Pulse מינואר, 75% מתוך כ-40,000 המוכרים החדשים שנוספו לאמזון ארה"ב, בריטניה, גרמניה ויפן (ארבע הגרסאות הגדולות של אמזון) באותו חודש היו סינים - עלייה חדה לעומת 47% בינואר 2020 ו-41% בינואר 2019.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה