כסף וצרכנות

מאסק באולטימטום לאו"ם: אפתור את הרעב העולמי בתנאי אחד

האיש העשיר בעולם, שמחזיק בהון של כ-311 מיליארד דולר, הגיב לטענות של תכנית המזון העולמית של האו"ם כי 2% מההון שלו יכולים היו לפתור את הרעב העולמי והשיב לדוקטור הישראלי שניתח את הטענה: "אם WFP יכולה לתאר בשרשור הטוויטר הזה בדיוק איך 6 מיליארד דולר יפתור את הרעב בעולם, אני אמכור מניות טסלה ואעשה זאת"
כפיר אדר | 
אילון מאסק, דגל האו"ם (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, ויקיפדיה, pexels)

האם האמירות של האו"ם כי אילון מאסק יכול לפתור את הרעב העולמי, אילו יתרום רק 2% מהעושר שלו היו מופרכות וחסרות בסיס? על פי אחד מהאנליסטים המובילים בעולם, התשובה היא בהחלט כן, לא הייתה כל סיבה לאו"ם לטעון דבר שכזה לגבי האיש העשיר בעולם שמחזיק בהון של כ-311 מיליארד דולר.

דוקטור אלי דוד, אחד מחברי הוועדה הטכנולוגית של פורבס, ציין: "2% מתוך העושר של אילון מאסק הוא 6 מיליארד דולר, בשנת 2020 גייסה תוכנית המזון העולמית של האו"ם (WFP) 8.4 מיליארד דולר. איך זה לא "פתר את הרעב בעולם"?".
 

למרבה ההפתעה, מאסק עצמו הגיב לאלי דוד ששיתף את הכותרת ב-CNN שגרסה את העניין וכתב: "אם WFP יכולה לתאר בשרשור הטוויטר הזה בדיוק איך 6 מיליארד דולר יפתור את הרעב בעולם, אני אמכור את מניות טסלה עכשיו ואעשה את זה, אבל זו חייבת להיות חשבונאות בקוד פתוח, כך שהציבור יראה בדיוק איך הכסף מושקע".
ד"ר דוד השיב לו: "לא, אילון מאסק, האו"ם והארגונים שלה כמו WFP לעולם לא יפתחו את החשבונאות שלהם בקוד, כי אז תבין ש-80% מהתקציב מבוזבז על בירוקרטיה וחוסר יכולת". על פי הניתוח של כלי התקשורת בעולם, מאסק העמיד באופן אמיתי את האו"ם למבחן על האמירה המדוברת וכעת נותר לראות כיצד יתפתח הנושא.
מאסק, מייסד טסלה וספייס X רשם באחרונה גידול של כ-50% בהון שלו, כאשר רק לפני שבועות בודדים הונו נאמד ב-200 מיליארד דולר וכעת ביותר מ-300 מיליארד דולר, זאת על רקע הטענות החוזרות והנשנות נגד עשירי העולם ובמיוחד בארצות הברית שלא משתתפים בנטל המס הכבד במדינה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה