כסף וצרכנות

איום הבחירות הוסר: תקציב המדינה אושר בקריאה שלישית

מליאת הכנסת הצביעה בעד אישור התקציב בגובה 479 מיליארד שקל ואחרי שנה וחצי יש למדינת ישראל תקציב. כמה הצביעו בעד וכמה נגד ואיך הגיבו חברי הקואליציה על ההישג?
מערכת ice |  3
תקציב המדינה 2022-2021 (צילום פייסבוק/אביגדור ליברמן, גלעד קוולרצ'יק, פלאש 90/יונתן סינדל, דוד כהן)
למרות החשש והאיומים, ההתנגחויות והאיומים העוקצניים, ככל הנראה בחירות נוספות לא על הפרק כעת, זאת לאחר שהצעת חוק התקציב לשנת 2021 אושרה הלילה (אור לחמישי) בקריאה שלישית. 61 חברי כנסת תמכו, 59 התנגדו, ללא נמנעים ואחרי שנה וחצי יש תקציב למדינת ישראל בגובה 479 מיליארד שקל בסך הכל.
לאחר 10 שעות של דיונים, הסתייגויות והצבעות מליאת הכנסת יצאה להפסקה בת כחמש שעות, כאשר הדיון יחודש בשעה 10:30. עד כה אושרו 3 הצעות חוק מתוך 5, כאשר הצעות החוק הבאות שיובאו להצבעה: התכנית הכלכלית ("חוק ההסדרים") ותקציב 2022.
 

בקואליציה חגגו את ההישג, כאשר נפתלי בנט כתב: "יום חג למדינת ישראל! [דגל ישראל] לאחר שנים של תוהו ובוהו— הקמנו ממשלה, התגברנו על הדלתא, ועכשיו, ברוך השם, העברנו תקציב לישראל! ממשיכים קדימה בכל הכוח".
מרב מיכאלי כתבה: "לפנות בוקר, העברנו סוף סוף, אחרי שלוש שנים, תקציב מדינה. עכשיו כשיש לנו תקציב, נוכל להשקיע בכן ובכם. ומעל לכל, תקציב מבטיח יציבות למדינת ישראל אחרי תקופת ומשבר כל כך ארוכה וקשה. בתמונה: סיעת העבודה המהממת כמו שעבדה לאפשר את הממשלה הזאת, עבדה קשה מאד על תקציב משופר. מזל טוב לנו".
 



אלעזר שטרן הוסיף: "אין הרבה פעמים שהצבעות מרגשות אותי. האמת שהפעם אני על גבול ההתרגשות. סופסוף אחרי 3.5 שנים, נצביע ונצביע ונצביע - אבל בערבו של יום או בבוקרו של יום, שחר חדש יפציע. אחרי 3.5 שנים למדינת ישראל יהיה תקציב!".
 

שר החוץ יאיר לפיד שיתף: "אחרי לילה ארוך, העברנו בכנסת את תקציב 2021, עוד יום ארוך לפנינו. עוד תקציב לשנה הבאה. באנו לשנות!

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אחרי אישור תקציב 2022 גנץ יעזוב כדי להתנות לראש ממ
    רן 11/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיכוי היחיד של גנץ להיות רה"מ,תוך מחיקת יריביו: בנט,סער,איילת ואפילו לפיד, וסילוק הערבים מהשלטון,היא חבירה לגוש הימין והילד להקים ממשלת רוטציה,כשגנץ מכהן ראשון כראש ממשלה.
    סגור
  • 2.
    מהה? גם הפעם לא היו עריקים? ביבי והליכוד שוב שיקרו?
    אליקו 11/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי היה מאמין?
    סגור
  • 1.
    יש!!! ניצחנו!!! עכשיו הליכוד יתפרק. מזמין פופפורן.
    צח 11/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הולך להיות משעשע.
    סגור