כסף וצרכנות

חברת החשמל מזהירה: קיבלתם הודעה? היא לא מאיתנו!

ישראלים רבים קיבלו בסוף השבוע הודעות SMS מחברת החשמל, לפיהן הם חייבים לחברה כסף ומוכרחים לשלם אותו במהירות. מה לעשות אם קיבלתם הודעה כזו?
יאיר מור |  2
תיקון חברת החשמל (צילום יוסי אלוני פלאש90)
"שלום רב. קיים חוב חייב להסדיר מיידית בחברת החשמל. לתשלום" – כך נכתב בהודעת טקסט שקיבלו ישראלים רבים במהלך סוף השבוע. להודעה צורף קישור לאתר שנראה לכאורה ממש כמו האתר של חברת החשמל, תחת הכותרת "בדיקת חוב למנוי בחברת החשמל", עם דוגמה של חשבונית ושדות להקלדת מספר טלפון ותעודת זהות.
 
אלא שגם הניסוח העברי הלא תקין של ההודעה עצמה וגם כתובת האתר, שאינה מהווה חלק מהאתר של חברת החשמל אלא של דומיין מומצא בשם "israpay.ml", מהווים אינדיקציות מצוינות לכך שמדובר בעוקץ נוסף בסדרה בלתי נגמרת של ניסיונות עוקץ שחוזרים שוב ושוב בשנים האחרונות. כל הניסיונות מתחזים לחברות ענק או מוסדות ממשלתיים ומנסים לגרום לישראלים למסור את פרטי האשראי שלהם לנוכלים על ידי איומים לפיהם הם חייבים כסף לביטוח לאומי, דואר ישראל, חברת החשמל, נטפליקס ועוד רבים וטובים.
חברת החשמל מסרה לאתר ice כי "מעל חצי שנה מתקבלות בחברת החשמל התראות מלקוחות המדווחים על ניסיונות הונאה הכוללים קבלת דרישה, באמצעות דואר אלקטרוני, לעדכון פרטים, תוך כדי איומים בהשעיית חשבון במידה ולא ייענו מיידית, או לחילופין  הודעה לנייד (מסרון) המבקש להסדיר תשלום חשבון החשמל בהקדם, כולל בקשה לאישור פרטי החשבון וקישור לאתר שאיננו האתר הרשמי של חברת החשמל. בימים האחרונים  מופצות הודעות לנייד של הלקוחות, המבקשות מהלקוח להסדיר את חובו בחשבון בהקדם האפשרי, כולל קישור לאתר אינטרנט, כביכול מטעם מחלקת גביית חיובים של חברת החשמל. בלחיצה על הקישור הלקוח מתבקש להקיש תעודת זהות באתר אינטרנט הזהה בנראות לאתר הרשמי של חברת החשמל, ומשם מתבקש למלא פרטי כרטיס אשראי.
החברה ממשיכה: "חברת החשמל שבה ומבהירה כי הודעות טקסט מטעם חברת החשמל מכילות את מספר החוזה של הלקוח, והקישור העדכני היחיד הוא האתר הרשמי של חברת החשמל www.iec.co.il (שימו לב: לא להתבלבל עם www.ice.co.il, שזה אנחנו; י"מ). בנוסף, החברה לא מבקשת מלקוחותיה לאשר פרטי חשבון. אין להתייחס או להשיב לפניה. חברת החשמל דיווחה על הניסיון להונאה לכל הגורמים הרלוונטיים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עד מתי עוקץ
    אמי 03/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפחות שיעשו את זה חכם לא לסיימון לבייב סטייל
    סגור
  • 1.
    החברה מתפרקת
    007 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנהלה לא מתפקדת. מזל שיש את הבובות.
    סגור