כסף וצרכנות

זהירות: חברת החשמל מתריעה מפני עוקץ של גניבת פרטי חשבון

חברת החשמל מפרסמת הודעה על תופעת עוקץ המבוססת על איומים של החברה לכאורה בניתוק של לקוחות, התופעה מצטרפת לדואר ישראל שפרסמה לפני כחודש אזהרה דומה 
שירה יום טוב | 
תקיפות ההאקרים (צילום pexels ,freepik)
חברת החשמל מזהירה היום (שלישי) כי נמשכים הניסיונות להונאת לקוחות באמצעות דוא"ל. לפני כחודש התקבלו בחברת החשמל התראות מלקוחות אשר קיבלו דרישה, באמצעות דואר אלקטרוני, לעדכון פרטים, תוך כדי איומים בהשעיית חשבון במידה ולא ייענו מידית.
בשעות האחרונות מתקבלות התראות חדשות לפיהן מופצת הודעה כזאת בשנית, תוך שימוש בתמונה של שקע ותקע על מנת לשכנע את לקוחות החברה כי מדובר בהודעה מטעם חברת החשמל.


מחברת החשמל נמסר, "חברת החשמל הבהירה ושבה ומזהירה על רקע דיווחים חוזרים ונשנים, כי חברת החשמל לא הפיצה כל פניה ברוח זו ואין להתייחס או להשיב לפניה. חברת החשמל דיווחה על הניסיון להונאה לכל הגורמים הרלוונטיים".
הודעות העוקץ נשלחת מכתובת שאינה שייכת לחברת החשמל תחת הכותרת, "הודעת השעיית חשבון - ישנן בעיות עם לקוח שמשלם את חשבון החשמל- חברת החשמל לישראל. בתוכן ההודעה נכתב, "נראה שחלק מהמידע בחשבונך חסר או שגוי, אנא עדכן את המידע שלך באופן מיידי כדי שתוכל להמשיך להינות מכל היתרונות של החשבון שלך. ישנן בעיות עם הלקוח שמשלם את חשבון החשמל. אנא עדכן את פרטי חשבונך כדי שהחשמל שלך לא ינותק".
בחודשים האחרונים מדווחים ניסיונות עוקץ רבים כשההונאות מבוססות על הודעות שמוסוות על ידי לוגו של חברה ממשלתית או גוף גדול ועל סיפורי כיסוי מותאמים להתנהלות דומה ל אותו גוף. גם עם שירות המשלוחים של דואר ישראל רוכבת כנופיית עוקץ בחודשים האחרונים ששולחת מייל המורה על מילוי פרטי אשראי כדי לשחרר חבילות שהוזמנו למשלוח.
יש לנקוט בעירנות בנושא ולשים לסימנים מחשידים כמו סגנון הודעה, מקור ההודעה והאם מדובר בתופעה שגרתית או הודעה שנשלחת פעם ראשונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה