כסף וצרכנות

מחירי החלב יזנקו? אלו המוצרים שיתייקרו בקרוב

ההמלצה של ועדת המחירים לצרכן היא לייקר את מחירי מוצרי החלב שבפיקוח בשל מחירי התשומות כולל המזון לבעלי החיים המייצרים חלב שנמצא בעלייה עולמית. אם יתקבל האישור: שורה של מוצרים בסיסיים יעלו במחירים
מערכת ice |  2
מוצרי חלב (צילום Magma Images)
עוד מכה לכיס? ועדת המחירים לצרכן של משרד האוצר והחקלאות, המליצה אמש (שלישי) להעלות את המחירים של מוצרי החלב שבפיקוח, בשיעור שינוע בין 3.36% ל-8.76%, כך דיווח גיא ורון ב-N12. בין המוצרים שנמצאים בפיקוח: אשל, חלב טרי, גיל, שמנת חמוצה ומתוקה, גבינה צהובה וגבינה לבנה.
על פי חישוב ההתייקרות העולמית של מוצרי המזון לבעלי החיים המייצרים חלב, הוועדה מסרה המלצה ​לה​עלות את מחיר המפוקח של המוצרים בין על פי התייקרות מחירי התשומות - ובהם הגרמנים.
 
יש לציין כי חברי הוועדה אמנם הציגו בין היתר שני תרחישים לעליית המחירים, כאשר אחת מהן מתונה ואחרת גבוהה יותר, אך הייתה תמימות דעים לגבי ההעלאה. כדי לעדכן את המחירים, נדרשת חתימתם של שרי האוצר והחקלאות קודם לכן.
רק לפני כשנתיים סירב שר האוצר לשעבר כחלון לחתום על מחירים, עד לעתירה שהוגשה על הבג"צ וחייבה לעשות זאת. מסביבת השרים הנוגעים בדבר נמסר כי לאחר קבלת ההמלצות אחרי "רק יחד תתקבל ההחלטה".
אגב, רק לפני שבועיים  שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות, עודד פורר, חתמו על צו שמבטל את המכסים על מוצרי חלב רכים כמו יוגורטים, מעדני חלב וגבינות רכות כשבמקביל העלה את מכסות היבוא של גבינות קשות, כאשר המהלך אמור להגדיל את התחרות בשוק מוצרי החלב ולהביא הן לירידת מחירים והן להשבחה של המוצרים הנכרים לצרכן הישראל. יחד עם זאת נראה שהיה נכון יותר לבטל גם את מכסות היבוא על הגבינות הקשות כדי להשלים את המהלך הדרמטי הזה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ירושלים
    פיני 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה יגיעו ל50 מלירד שח לתת לערבים בשביל עוד נשק!!
    סגור
  • 1.
    מעלים מיסים ומייקרים שרותים ומוצרים.
    חנה 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוצים למרר לנו את החיים
    סגור