כסף וצרכנות

איקאה מעלה את המחירים: האם הזינוק יפגע גם בישראלים?

ענקית הריהוט השבדית מעלה מחירים כשמצוקות שרשרת האספקה נמשכות, כאשר היא נאלצה להוציא סכומי עתק על מכולות חדשות ושכירת ספינות כדי לצמצם את העיכובים בהגעת המוצרים לסניפים בעולם
מערכת ice |  1
איקאה (צילום ויקיפדיה/עמוס מרון, freepik)
מותג הרהיטים הגדול בעולם, איקאה השבדית, מעלה מחירים בממוצע של 9%, זאת מכיוון שהוא מתמודד עם עלויות גדלות בהובלה הימית ובחומרי גלם, כך הסביר הבעלים של רוב החנויות שלה ברחבי העולם ביום חמישי.
איקאה אמרה בעבר שהיא שוכרת עוד ספינות, קונה מכולות ומנתבת מחדש סחורות בין מחסנים כדי לצמצם שיבושים בשרשרת האספקה, אך אמרה שכעת היא נאלצת להעביר את העלויות על הלקוחות, משום שהיא צופה שהסערה תימשך.
 
Ingka Group אמרה שהמחירים יעלו בסביבות 9% בממוצע בשווקים שלה, כאשר שינויים מקומיים משקפים לחצים אינפלציוניים שונים, כולל סחורות ובעיות שרשרת האספקה. "למרבה הצער כעת, לראשונה מאז שהעלויות הגבוהות יותר החלו להשפיע על הכלכלה העולמית, עלינו להעביר חלקים מהעלויות המוגדלות הללו ללקוחותינו", אמרה מנהלת התפעול הקמעונאי טולגה אונקו.
"איקאה ממשיכה להתמודד עם אילוצי הובלה וחומרי גלם משמעותיים שמגדילים את העלויות, ללא הפסקה צפויה בעתיד הנראה לעין", אמרה הקבוצה בהצהרה, והוסיפה שהיא צפויה לשיבושים שימשכו "הרחק לתוך 2022". יש לציין כי קבוצת אינגקה ראתה ביקוש חזק במהלך המגיפה מכיוון שאנשים נשארו יותר בבית.
באיקאה בישראל עדיין לא הודיעו על העלאת המחירים, אך נראה כי לא יהיה לה מנוס מלעשות זאת כמו בשאר העולם. בכך היא עשויה להצטרף לאסם ומקדונלדס שכבר הודיעו על העלאת המחירים רגע לפני תחילת 2022.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה שתעלה מחירים גם כך המחירים שלה הרבה הרבה יותר יקרים (ל"ת)
    מור 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור