כסף וצרכנות

הפגנת הדבוראים: "ייבוא דבש הוא אקט פופוליסטי ונחות"

רגע לפני ראש השנה, מאות דבוראים וחקלאים הפגינו מול ביתו של שר החקלאות עודד פורר במחאה נגד יבוא דבש ותוצרת חקלאית, מהלך שלדבריהם פוגע בחקלאות
מערכת ice |  8
הפגנת הדבוראים (צילום ארגון מגדלי הדבורים)
מאות דבוראים וחקלאים הפגינו היום (שלישי) מול ביתו של שר החקלאות עודד פורר נגד הייבוא הפרוע של דבש ותוצרת חקלאית. המפגינים הניפו דגלי ישראל ושלטים שבהם נכתב: "בלי דבורים אין דבש", "בטחון המזון אינו רולטה" ועוד. המפגינים מחו נגד ייבוא הדבש ותוצרת חקלאית, וחילקו דבש לתושבי הישוב משמר דוד שבו מתגורר השר. 
הדבוראים, שרדו השנה 4,400 טון דבש, אמרו בהפגנה כי אין צורך לייבא דבש ממקומות אחרים בעולם לפני חגי תשרי. לטענתם, יבוא דבש ללא צורך הוא אקט פופוליסטי, נחות ולא מקצועי שיפגע בענף החקלאות וימשיך להזרים כסף לכיסי הטייקונים, היבואנים ורשתות השיווק. 
 
דורון ליבנה יו"ר ארגון מגדלי הדבורים ודבוראי מכפר ביל"ו אמר: "שרי ישראל ביתנו, פורר וליברמן מייבאים בטירוף וללא אבחנה מכל הבא ליד - פירות, ירקות, בשר, שמן זית, ועכשיו הם רוצים לייבא גם דבש למרות שאין צורך בכך", והוסיפו: "סיפור הכיסוי של פורר וליברמן מול הצרכנים הוא כביכול הורדת יוקר המחייה, אבל בפועל מחירי המזון לא רק שלא ירדו, אלא עלו״.
אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אמר בהפגנה: "חשוב לזכור שענף הדבש היה לפני ליברמן ויהיה גם אחריו. אנחנו רואים איך הוא פוגע בכמעט כל הענפים - היום דבש, אתמול ביטולי המכס על הדגים, לפני כן הפירות והירקות. כל הטריקים ותעמולת הבחירות לא יסתירו את האמת הפשוטה: ליברמן הורס את החקלאות במדינת ישראל. ואם הוא לא רוצה להיזכר בתור הקברן של החקלאות כחול לבן, כדאי שיפסיק להתעמר בחקלאים".
עמית יפרח יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים אמר: ״שר החקלאות ממשיך להתעמר בחקלאים בעודו מוריד באופן חד צדדי וחסר אחריות את המכסים בענף המדגה והדבורים. ההשלכות על הענפים הללו והייצור המקומי הן חמורות ויגרמו לסגירת בריכות דגים שלמות בצפון הארץ ומכוורות דבורים בכל רחבי המדינה, לצד העובדה שזה לא יפחית, ולא במעט, את המחיר עבור הצרכן. בכך ממשיכים שר האוצר ושר החקלאות לזרוע הרס וחורבן, כפי שעשו בענפי הצומח, ומחזקים את היבואנים שישלטו בענף ופוגעים בצרכן ובייצור המקומי״.
 
הדבוראים קראו לממשלה ולכנסת ישראל לא לשתוק על העוולות המתרחשות במשכנם, ולצאת בקול גדול נגד מחריבי החקלאות וההתיישבות העובדת. בנוסף הם קראו לבטל את צווי ייבוא הדבש וההשתוללות הפרועה של שני שרי ישראל ביתנו נגד החקלאות, החקלאים, ההתיישבות, והצרכנים.
 
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    רוצים שהצרכן יקבל קלקול קיבה ומחלות
    ד 09/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שנובעות מחומרי הדברה והשקיה בקולחין שמיוצר בחו"ל ללא פיקוח.
    סגור
  • 6.
    רוצים שהצרכן יקבל קלקול קיבה ומחלות
    ד 09/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שנובעות מחומרי הדברה והשקיה בקולחין שמיוצר בחו"ל ללא פיקוח.
    סגור
  • 5.
    חזירים
    זאב ?? 09/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחיר דבש באירופה נע בין 17 ל26 ש''ח לקילו בחנות בישראל 39-60 הבעייה שהשוק נשלט בידי יד מרדכי שטראוס
    סגור
  • 4.
    אין דבש אין חקלאות
    אנונימי 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    100% צודקים
    סגור
  • ליברמן צודק
    עכ 09/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מחירי הדבש לא היו מופקעים לא היה צורך ביבוא , אבל צודקים ליברמן ופורר , אם אין תחרות המחיר לא ירד .
    סגור
  • 3.
    שר החקלאות אינו חקלאי...
    ק. פריש 09/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ולכן לא איכפת לו לפגוע בחקלאים. החקלאים הם שקובעים את גבולות המדינה יותר מהפוליטיקאים והצבא...
    סגור
  • 2.
    האמת
    חוזה 09/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    צודקים, לא צריך לייבא דבש אבל צריך לבטל את מועצת הדבש ואת השליטה שלה על ייצור הדבש בישראל!!!! היום צריך לקבל מהם אישור אפילו על הצבת כוורת בגינה הפרטית בבית , כל שכן כוורות למטרה עיסקית.... מדינה בולשביקית
    סגור
  • 1.
    בשעה טובה
    מולייר 09/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הגיע הזמן שיורידו את מחירי הדבש החזיריים
    סגור