כסף וצרכנות

ליברמן לא מתרגש מהפגנות החקלאים: "כך נמשיך לפעול"

שר האוצר חתם הבוקר (חמישי) על ביטול מכסי יבוא על שורת מוצרי מזון, זאת בזמן שארגוני החקלאים מנהלים מאבק עיקש נגד צעדים אלה. מנגד במשרד האוצר משוכנעים כי ביטול המכסים יביא להוזלה משמעותית במוצרי המזון
מערכת ice | 
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר האוצר אביגדור ליברמן חתם הבוקר (חמישי) על צו לביטול המכס על יבוא שמנים צמחיים, רטבים, פירות מיובשים, מאפים, ריבות וחטיפים. בדומה להפחתות מכסים שבוצעו בעבר, ביטול המכס על יבוא מוצרי מזון צפוי להוזיל את המחיר לצרכן ולהגדיל את הצריכה. כמו כן, ביטול המכס צפוי להגדיל את כמות ומגוון המוצרים המיובאים לישראל.
 
מנגד החקלאים ברחבי המדינה מוחים נגד החלטות ביטול המכסים וטוענים כי הדבר מוביל לפגיעה חמורה בהכנסותיהם. אחד ההפגנות שעלו לכותרות מאז היא הפגנת איגוד הדבוראים שטענו כי אין צורך לייבא דבש ממקומות אחרים בעולם לפני חגי תשרי. לטענתם, יבוא דבש ללא צורך הוא אקט פופוליסטי, נחות ולא מקצועי שיפגע בענף החקלאות וימשיך להזרים כסף לכיסי הטייקונים, היבואנים ורשתות השיווק.
במחקר שוק שנערך במדינות ה- OECD בדק את מחירי המזון וגילה כי בישראל המחירים יקרים יותר ב-37%. מתוך כך במשרד האוצר מנסים לקדם מדיניות ביטול מכסים והגברת יבוא מוצרי מזון ובכך להעלות את ההיצע ולהילחם בעליות המחירים.
  
שר האוצר, אביגדור ליברמן מסר: "אנחנו ממשיכים עוד טרם חגי תשרי להוזיל את סל המזון של הצרכנים ומורידים מכסים על שורה ארוכה של מוצרי מזון שנמצאים בכל בית במדינת ישראל. התמודדות עם אתגרי יוקר המחיה היא עקבית דרך כלל הערוצים הקיימים, כך פעלנו עד היום וכך גם נמשיך לפעול".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה