כסף וצרכנות

ב-17 שקל בלבד: אייל שני נכנס לעסקי הגלידריות, ומה הטעמים?

במקום החדש שלו שמוכר קסטות, לצד טעמים מוכרים כמו וניל, שוקולד ופיסטוק, תמצאו גם גויאבה, מרשמלו מדורה, אורז קלוי ואפילו גלידת קרם פרש שמזלפים עליה שמן זית ומפזרים מלח. ישנה גם גלידה עם אספרסו או מאצ׳ה. והמחיר? סביר למדי, 17 שקל בסך הכל לכדור ו-26 לשניים
מערכת ice |  1
אייל שני (צילום יונתן סינדל פלאש90)
הטעמים המיוחדים נחשפים לראשונה. אחרי שהצטרף אל אסף גרניט וקיבל כוכב מישלן למסעדה "שמונה" שלו, השף אייל שני שראה את העסק בניו יורק פורח עם זכייה לכבוד הגדול ביותר בעולם הקולינריה, מנסה את מזלו בעסק חדש עם גלידריה חדשה בשם 'קסטה'.
אחרי שהוא עצמו התכבד לכתוב בצבע גועש אדום כי הם מכינים את הגת הגלידות שלהם בייצור עצמי, זאת בשפה האנגלית. בעסק החדש אמורות להמכר קוקילידות וגם גלידה איטלקית תוצרת המקום, כעת נחשפים הטעמים שהוא יציע במקום וכמו שחשבתם, הן לא שגרתיות בדיוק כמו השף.
 
לצד טעמים מוכרים כמו וניל, שוקולד ופיסטוק, תמצאו גם גויאבה, מרשמלו מדורה, אורז קלוי ואפילו גלידת קרם פרש שמזלפים עליה שמן זית ומפזרים מלח. ישנה גם גלידה עם אספרסו או מאצ׳ה. והמחיר? סביר למדי, 17 שקל בסך הכל לכדור ו-26 לשניים.
עבור שופט 'מאסטר שף' ואחד המסעדנים הבולטים בישראל, מדובר בכוכב ראשון שהוא משיג בגיל 64. המסעדה שאותה מנהל בפועל השף המוכשר נדב גרינברג נפתחה רק לפני כשנה בגריניץ ווילג', כשסגנון הבישול שלה הוא "מטבח ניאו-לבנטיני מסנוור" וכבר הבוקר הציבו עובדי המסעדה את השלט החדש והנוצץ עם הכוכב בחזית המסעדה היוקרתית.
 
על פי בורנשטיין, השופטים מסבירים ש"מטבחים רבים מתהדרים בשימוש בחומרי גלם טריים, אבל ׳שמונה׳ לוקח את הפילוסופיה הזו לרמה אחרת, ויוצר תפריט חדש מדי יום", כך בין הנימוקים.
בנוסף, אחת הסיבות למתן העיטור: "הבישול מסתמך על הגריל עד לקינוח, מנות אינן חוזרות על עצמן, אבל הן בהחלט בלתי נשכחות. הטעמים מכווננים בצורה מרשימה ויוצרים ארוחה ממוקדת, נגישה וצנועה באופן מפתיע. בפנים יש אווירה חגיגית - תפסו מושב ליד הדלפק לנוף של הבר והמטבח הפתוח".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    17 לכדור זה סביר ? קשקוש (ל"ת)
    שוהם 01/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור