כסף וצרכנות

מכה לסופרמרקטים בישראל: זה המוצר שצפוי להיות חסר בפסח

בעלי משחטת עופות על המחסור בידיים עובדות בענף: החוסר בעובדים יפגע בשרשרת העבודה ויגרום לעליות מחירים לקראת פסח, יו״ר הוועדה, ח״כ רביבו: יש להאבק בתופעת הספסרות בעובדים; צריך להגדיל את היצע העובדים הזרים ולייצר מנופי לחץ על אותם קבלני עובדים
מערכת ice |  2
מחירי הבשר לקראת עליה (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, shutterstock)
הוועדה המיוחדת לעובדים זרים, קיימה היום (ראשון) סיור במפעלי תעשייה בדרום הארץ לצורך בחינת העסקת עובדים זרים במפעלי תעשייה. תחילה ביקרה הוועדה בבאר טוביה במשחטת העופות מעוף מעיין מקבוצת יסכה.
כ-1700 עובדים מועסקים בכלל מפעלי החברה. ״לפני המלחמה העסקנו בין 20%-30% עובדים פלסטינים מהשטחים״, אמר אלי מססה מבעלי המפעל,   ״כיום בשל המחסור בכח אדם ישנה פגיעה בעלויות, בתהליך ובשרשרת העבודה, יש כמויות גדולות של עופות ואין מספיק עובדים ובמצב הקיים מחירי העופות עלולים לעלות משמעותית עד החגים״. 
 
ח״כ ששי גואטה הוסיף כי המחסור בעובדים עשוי להשפיע על אספקת המזון בישראל. ״כל שרשרת העבודה תושפע: תחילה יפגע תהליך השחיטה שיגרום לצפיפות כי לא יפונו בזמן עופות ואפרוחים מהלולים״.  
יו״ר הוועדה, ח״כ אליהו רביבו אין מנוס מלהביא לענף זה עובדים זרים. המסה הגדולה של העובדים מגיעה מהמעטפת של הכפרים והפזורות, וכדי להאבק במחירי ״הקבלנים״ ובספסרות, ולהפעיל מנופי לחץ, צריך להגדיל את היצע העובדים ולהפוך את הקבלן שמנצל את המצב לקבלן השמה. נצטרך לבנות תהליך עבודה ראשוני כדי לבדוק את האינטגרציה בין העובדים. אך חשוב מבחינתי לשמור על אחוז העובדים הישראלי״, הדגיש.
בהמשך היום הגיעו חברי הוועדה לסיור במפעל התעשייה בגן יבנה המתמחה במתן שירותי ייצור מותאמים מוכנים להפעלה, ומעסיק 160 עובדים ישראלים.  לירן אהרון, יו״ר דור ההמשך בהתאחדות התעשיינים: מתמודדים עם אתגרים רבים. חסרים לנו עובדים מקצועיים רבים כמו רתכים, פחחים ומפעילי מכונה. פספסנו את הרכבת ולא הכשרנו עובדים ישראלים, חייבים עכשיו עובדים זרים מקצועיים עכשיו  שיעלו את רמת המקצועיות כאן וימשכו את התעשייה קדימה. ביקשנו הקצאה לעובדים זרים, וקיבלנו הקצאה ל-7 עובדים. 
אביבית אסרף ממשרד העבודה השיבה כי למדינה יש רצון להשקיע בעובדים ישראלים במקצועות בעלי פריון גבוה ולא להשקיע מאמץ בהבאת עובדים זרים שיובילו לדחיקת העובד הישראלי משוק העבודה.
יו״ר הוועדה סיכם את הביקור במפעל: ״זוהי תעשייה מבורכת. הייתה הזנחה מתמשכת של מערכות שונות בישראל שהפסיקו את ההכשרות המקצועיות וכך נוצר פער גדול. דור העלייה מברית המועצות מתקרב לפנסיה ועלינו לעודד ולבצע חשיבה מחודשת בעניין ההכשרות המקצועיות כדי לעודד עובדים ישראליים לעבוד במפעלים״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נהדר
    קרן 01/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה כייף שאני טבעונית.
    סגור
  • 1.
    מה עם "עבודה עיברית"?
    אפי 01/2024/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש 206,000 מבקשי עבודה שמקבלים דמי אבטלה. "כל עבודה מכבדת את בעליה". צריך להפנות את החל"תניקים לעבודות יצרניות לתועלת המשק.
    סגור