תוכן שיווקי

מעל גיל 25? כל המושגים הכלכליים שאתם צריכים להכיר

תוכן מקודם |
AGE25 (צילום pexels)
עד עכשיו הסתפקתם בכסף מזומן, לא ממש תכננתם לעתיד ולא הרגשתם שום צורך לחשוב על הפנסיה. אבל מגיל 25 הכל עומד להשתנות ויש כמה מושגים כלכליים שאתם פשוט חייבים להכיר
התנהלות כלכלית נכונה דורשת מודעות והכרות עם מושגים בסיסיים. מהבחינה הזו ידע הוא לא רק כוח אלא גם רווח, אבל עד גיל מסוים בחיים אנחנו לא באמת משקיעים בו מחשבה. זה מובן מאליו אצל ילדים, בני נוער ואפילו חיילים משוחררים, אך משתנה מהקצה אל הקצה בסביבות גיל 25.
מי שכבר מתחיל לחשוב על יציאה לעצמאות כלכלית נדרש קודם כל לבדוק כמה ועל מה הוא משלם לבנק. כדאי לו לדעת כמה עולה לו לנהל את הכסף והאם יש דרך לחסוך בהוצאות. הבנק כמובן לא עובד בהתנדבות, אבל אפשר לנצל את התחרות כדי להתמקח על התנאים ולחסוך מאות שקלים בחודש.
המושג העיקרי בהקשר הזה הוא "ריבית", והוא מבטא את התמורה המשולמת לבנק בגין חריגת יתר מהמסגרת. המושג "מסגרת אשראי" קובע כמה כסף תוכלו להלוות מהבנק בלי לשלם ריבית גבוהה יותר והמושג "עמלה" מתייחס לסכום שאותו תשלמו בגין כל פעולה מול פקיד או באתר האינטרנט. על פניו ייראה לכם שכל מושג כזה שווה כמה שקלים בודדים בלבד, אבל האמת היא שמזה הבנק מתפרנס וכאן בדיוק התפקיד שלכם לחסוך בהוצאות.
זה הזמן לתכנן לעתיד
תכנון מוקדם ימנע הפתעות בהמשך הדרך. אם עד היום לא ממש הרגשתם צורך לחשוב על הפנסיה זה כמובן מובן ולגיטימי, אבל זה הזמן לשנות פרספקטיבה ולתכנן לעתיד. בדקו כמה כסף אתם מפרישים לפנסיה, לקופות גמל ולקרנות השתלמות ובררו על ההבדלים ביניהם.
המדינה תחייב אתכם לנהל קרן פנסיה פעילה, בעוד קופות הגמל וקרנות ההשתלמות משמשים כסוג של מכשירי חיסכון. כמו כן, זכרו שיש הבדל בין התנהלות כשכירים לבין התנהלות כעצמאיים והתייעצו עם רואה חשבון בכל מקרה של דילמה והתלבטות. המטרה של פנסיה היא להבטיח לכם חוסן כלכלי אחרי שתגיעו לגיל הפרישה, בעוד בעזרת קופות הגמל וקרנות ההשתלמות תוכלו להשיג מימון להוצאות בלתי צפויות.
מתי לוקחים משכנתא?
עוד סוגיה שמטרידה אנשים מבוגרים היא כמובן רכישת הדירה. נעשה לכם כבר עכשיו ספוילר ונגלה שככל הנראה תצטרכו לקחת הלוואה כדי לקנות אותה, אז כדאי שתדעו מה המשמעות של משכנתא וכמה היא עולה. ברכישת דירה ראשונה חשוב מאוד לתכנן את ההלוואה כי תנאי השוק משתנים ובגלל שרק בצורה כזו ניתן להתאים את המסלול לנקודה בה אתם נמצאים.
לסיכום, הכל אולי נראה מסובך אבל לאט ובסבלנות תוכלו גם אתם להשתלט על ההיבט הפיננסי בחייכם. בנוסף, נסו להפיק את מלוא התועלת מפוטנציאל ההכנסות שלכם וצמצמו במקביל בהוצאות מיותרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה