תוכן שיווקי

יתרונות הדרכון האירופאי

תוכן מקודם |
125 (צילום PIXABAY)
דרכון פורטו.. אה, סליחה! דרכון אירופאי
ישראלים רבים אינם יודעים בוודאות האם ירצו להשתקע או לגור מספר שנים באירופה, אך עם זאת הם שמחים על קיומה של האפשרות להוציא בקלות יחסית, דרכון אירופאי, או דרכון פורטוגלי. גם ממשלת ספרד מאפשרת את קבלתו של הדרכון המקומי אמנם, אך בהשוואה בין השניים, נראה כי תהליך קבלת הדרכון הפורטוגלי הוא קל בהרבה וניתן לעשייה כולו בשלט רחוק.
מי יכול ליהנות מהזכות הזו?
כפי שוודאי אתם יודעים, אחד מן האירועים (או התקופות, למעשה) הידועים לשמצה בהיסטוריה של העם היהודי היא גירוש ספרד ופורטוגל. לא נלאה אתכם בפרטים היסטוריים רבים, אולם חשוב לדעת שיהודים רבים מאוד נאלצו לעזוב את ספרד ולאחר מכן גם את פורטוגל, בזמן קצר מאוד, אל עבר יעד בלתי נודע. המצב הזה, גרם ליהודים רבים להגיע בין היתר למדינות צפון אפריקה שהינן קרובות גיאוגרפית יחסית לספרד ופורטוגל, אולם גם לחלק ממדינות הבלקן ואף אירופה.
כיום, העדות הכמעט יחידה שיש לצאצאי המגורשים היא בעיקר שמות משפחה, מסמכים משפחתיים שנשמרו או נמצאו וכן, עצי שורשים שהשתמרו גם הם במרוצת הדורות. לכן ובאופן כללי, כל מי שיש בידיו הוכחו כאלה, או שיכול למצוא הוכחות כאלה, זכאי באופן עקרוני לקבל דרכון אירופאי ואזרחות אירופאית, דרך קבלת האזרחות הפורטוגלית.
 
מה הדרכון מעניק לכם בפועל?
  • ראשית, הדרכון מעניק לכם את הזכות להיות חלק מאזרחי האיחוד האירופאי, מה שמקנה לא מעט הטבות בתחום המגורים, חופש התנועה וכד'.
  • מבחינה כלכלית, קיימות הטבות, מלגות, הקלות ושאר יתרונות מן הסוג הזה לסטודנטים, שכירים וכד', הנעים בין מדינות האיחוד.
  • מדינות כמו ארה"ב ואוסטרליה מקנות כניסה חופשית יותר (לא חופשית לגמרי, אבל עדיין) לתושבי האיחוד (בעלי אזרחות אירופאית), לעומת אזרחי ישראל או המזרח התיכון לתצורך העניין.
  • ועוד בנושא הלימודים: קיימות אוניברסיטאות נחשבות באירופה הנותנות תנאים כלכליים נוחים יותר מבחינת תשלום והרשמה, לבעלי דרכון אירופאי, מאשר לסטודנטים זרים.
 
וכל זאת, לצד האפשרויות המקומיות
גם אם תחליטו "סתם" להשקיע בפורטוגל או לחוות את המדינה לטווח הארוך, דרכון אירופאי-פורטוגלי מטבע הדברים יוכל לשמש אתכם. בפרט, קיימים אזורים בפורטוגל המתאפיינים בתנופה כלכלית דיי טובה, מה שאומר שהשקעות בתחום הנדל"ן למשל, יוכלו להוות רעיו מצוין למי שמחפש להשקיע את כספו מחוץ לישראל.
מעט על תהליך קבלת הדרכון
כאמור, תהליך קבלת דרכון פורטוגלי הינו קל יותר מאשר תהליך קבלת הדרכון הספרדי ולכן, מהווה דרך נוחה יחסית לקבלת אזרחות אירופאית. ככלל, כדי להצליח לקבל את הדרכון, יש להגיש טפסים המעידים מעבר לכל ספק כי הנכם צאצאים ישירים של המגורשים, לקהילה היהודית במדינה. לאחר שתקבלו את האישור מהם, תוכלו להמשיך לשלב  השני שהוא הגשת טפסים לממשלת פורטוגל. למרות שמדובר בתהליך קל יחסית, אין לזלזל באף אחד משלביו וכן, מומלץ בחום להיעזר באנשי מקצוע לכל אורך התהליך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה