תוכן שיווקי

הכנת רכבך לחורף - למה לשים לב?

תוכן מקודם |
רכבים בחורף (צילום PIXABAY)
מרזבים סתומים בתחילת הגשמים. רעפים שמתכסחים עם הברד הראשון. מטריות חדשות, שמתפרקות מהר מדי ברוח. ככה זה גם עם רכבים - הם לא מוכנים לחורף. אבל למה בעצם? למה שהרכב לא יהיה מוכן? כי בעל הרכב עצלן, זה למה. לא עדיף להשקיע קצת יותר ולקנות מטריה איכותית? האמת, שעם רעפים ומרזבים זה קצת יותר מסובך. אבל עם הכנת הרכב - לא מסובך בכלל! לפחות, לא יותר מדי. אז לכל החרוצים, מומלץ לקרוא את הטיפים הבאים, להפשיל שרוולים ולהכין רכבכם לחורף, הבא עלינו לטובה:
צמיגים
כמו שכתבה על תעופה תתחיל לרוב בקלישאה "משחר האנושות חלם האדם לעוף כציפורים", כך מתאים להתחיל פסקה זו בקלישאה הידועה: הצמיג הוא הדבר היחיד למעשה, שמחבר את הרכב לכביש. מאחר שזו נקודה נכונה ומשמעותית מאוד, כדאי לשים את תקינות הצמיגים בעדיפות ראשונה. בחורף, העבודה של הצמיגים יותר תובענית.
כדאי גם לזכור, שלמרות שמצב הצמיגים מתדרדר בהדרגה ואפשר להשתמש בהם במשך זמן ארוך מאוד, צמיג מגיע לסוף חייו בבת אחת. הדבר מסוכן וחשוב שלא להתקרב אפילו ל"סוף חיים" זה. אגב, גם צמיג באחסון מתיישן, כך שגיל הצמיג שאתם רוכשים מתחיל מתאריך הייצור שלו. וכמובן, מוטב להחליף את כל הצמיגים ביחד (או לפחות שניים על אותו ציר) ולהחליף בצמיגים זהים וכמובן לבדוק שלחץ האוויר תקין.  
בלמים
בלמים הם רכיב נוסף ברכב, שחשיבותו הבטיחותית ברורה מאליה. בדומה לצמיגים, גם לגביהם התקינות קריטית אפילו יותר בחורף. ולא לשכוח את בלם היד (אגב, תראו איך הגענו מ hand break ל"אמברקס"! עברית שפה מעניינת).
היגוי
הגה, סרן, מתלים, בולמי זעזועים - כל מערכת ההיגוי היא מנגנון מורכב למדי, שאף הוא עניין רגיש יותר בחורף. חשוב לבדוק מבעוד מועד.  
מגבים
המגב הצנוע, הוא פריט שימושי במיוחד ברכבים בחורף. אחרי קיץ ארוך, חם ויבש, רובם מיובשים וסדוקים, ללא הגמישות המקורית, אשר חיונית לפעולתם התקינה. נכון, זה יעבוד גם ככה, אבל "צולע". אז אל תתקמצנו - מגב הוא באמת אחד מאביזרי הרכב הפחות יקרים. הוא גם די מהיר להחלפה (אם כי לעתים אופן החיבור שלו קצת מבלבל, לא?). 
מזגן
המזגן ברכב משמעותי בחורפים הקרים. שימוש נוסף בו, שוודאי חשוב יותר מבחינה בטיחותית, הוא כסיוע נגד האדים על השמשה. בהזדמנות זו, כדאי גם לוודא שפסי הפשרת החלון האחורי עובדים.
אורות
אורות הרכב צריכים להיות תמיד תקינים, אבל במיוחד בחורף, שאז הראות עלולה להיות גרועה במיוחד. זאת, לא רק בשעות הלילה, אלא גם תוך כדי נסיעה בגשם ובערפל.  
מצבר
למצבר תפקיד מרכזי וחיוני במערכת החשמל של הרכב. ברכבים המודרניים, יש יותר מערכות חשמליות וממוחשבות ולכן המצבר נאלץ להזין יותר צרכנים מבעבר. בחורף, העומס עליו גובר עוד יותר, בגלל השימוש במזגן, במגבים ועוד. למרות שהמצבר הוא מוצר פשוט יחסית, גם בו יכולות להיות תקלות והוא עשוי להזדקק לבדיקה ולתחזוקה שוטפת.
עוד נזכיר בהקשר זה, את האפשרות לרכוש ולהחזיק ברכב מטען מצברים ("בוסטר מתניע מצברים" או "בוסטר התנעה"). מכשיר קומפקטי זה, מסייע בהתנעה מיידית במקרה שבו הרכב תקוע בגלל המצבר.
החור בגג
זוכרים את הרעפים, שמחכים לברד או לגשם הזלעפות הראשון בכדי להישבר? כידוע, הם עושים את זה בעיקר בתחילת החורף, כולם ביחד, בכל המדינה, בכוונה בשביל שהגגנים יהיו עסוקים מדי וגם יעלו מחירים. זו קונספירציה שכזו. גם ברכב שלך, עשויה להיות למעלה פרצה שמחכה לקרות ואם לא טיפלת בה עד כה, הגשמים יזכירו לך לעשות זאת. איך זה קורה? ישנן לעתים קרובות נקודות חלודה בגגות רכבים, ברכבים הישנים במיוחד והן מחמירות בהדרגה לכדי חורים מכוערים. הגשם נכנס דרכם לריפוד הגג, אם וככל שישנו ומשם - על ראש הנהג או הנוסע. הסיבוך הוא, שחלודה היא כמו מינוס בבנק - אם לא מטפלים בו, הוא נוטה לגדול "מעצמו". בדומה למינוס, גם בזה ניתן לטפל, אבל רצוי להזדרז.
ביטוח
ביטוח רכב עשוי לכלול גם רכיבים שרלבנטיים במיוחד לחורף. מדובר ב"שירותי דרך", דוגמת גרירה או החלפת גלגל וגם בנזקי טבע שפוגעים ברכב. ניתן כיום להשוות שירותים כאלה במהירות, באמצעות אתרים דוגמת Wobi.
בדיקה חינם
בדיקת תקינות הרכב לקראת החורף בחינם, מוצעת כל שנה וידועה כ"הכן רכבך לחורף". מקדמים אותה פורום ארגוני הרכב, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ושורת מוסכים שמשתתפים במבצע.
שלוליות
כן, גם שלוליות צריך לבדוק. לבדוק את העומק. זה הוא למעשה יותר טיפ להכנת הנהג לחורף, מאשר טיפ להכנת הרכב. רכב שהוא לא רכב שטח, רגיש לשלוליות ועלול להיכבות בגללן. למעשה, הוא רגיש לנסיעה מהירה דרך שלולית (שגורמת לה להשפריץ למעלה) או לנסיעה דרך שלולית עמוקה במיוחד. אם הרכב נכבה במצב כזה ולא מתניע, חשוב שלא לרוקן את המצבר בנסיונות חוזרים ונשנים להנעה. הרכב  עשוי בהחלט להתייבש מעצמו (ונזכיר שאזור המנוע חם), תוך זמן קצר.
תגיות גשם | חורף | מכוניות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה