קריפטו

40 מיליון דולר: עוקץ הקריפטו הגדול בטורקיה

הרשויות הטורקיות עצרו 46 חשודים ברחבי המדינה, בחשד שהפעילו רשת הימורים בלתי חוקית
מערכת ice | 
עוקץ קריפטו בטורקיה (צילום freepik, shutterstock)
פעילות הממשלה נגד הימורים בלתי חוקיים בטורקיה, הובילה לתפיסה של 40 מיליון דולר במטבעות קריפטוגרפיים, כך לפי משרד התובע הכללי של אנקרה. הרשויות עצרו 46 חשודים ברחבי המדינה, בחשד שהפעילו רשת הימורים בלתי חוקית ששלחה רווחים שלא הושגו בצורה לא ישירה לארנקי מטבעות קריפטוגרפיים בבעלות ארגון פשע המבוסס באנקרה הבירה.
"המבצע הזה יצא מקפריסין הטורקית והוא קשור לרצח של חליל פאליאלי", אמר שר הפנים של טורקיה, סולימן סוילו, כפי שדווח ב"דיילי סבאח". "הרשויות איתרו העברה של כ-2.5 מיליארד לירה טורקית (135 מיליון דולר). כ-40 מיליון דולר של כסף זה הוחרמו כרגע". חליל פאליאלי הוא בעל קזינו טורקי שנרצח בפברואר בביתו בקירניה, צפון קפריסין. "זו רק ההתחלה", הוסיף סוילו לגבי פעולות אכיפת החוק.
 
הפעולות הללו, מגיעות על רקע המשבר הכלכלי המחריף בטורקיה, כאשר המדיניות המוניטרית של המדינה, בהנחייתו של נשיא טורקיה ארדואן, מבוססת על חתירה לצמיחה ותחרות ביצוא ולא על הרגעת האינפלציה. ארדואן דוגל באמונה הלא שגרתית שהעלאת הריבית מגבירה את האינפלציה ולא להיפך וכינה את העלאת הריבית "האם של כל הרוע". המדיניות מעוררת בעקביות ביקורת ותמיהה מצד כלכלנים, וממלאת תפקיד מרכזי בהיחלשות הדרמטית של המטבע הטורקי, הלירה, שאיבדה השנה כ-28% מערכו מול הדולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה