תרבות ופנאי

דרמת ענק בדרך לאירוויזיון: הביצוע של עדן גולן הודלף

רגע לפני משדר החשיפה החגיגי לשיר האירוויזיון שאושר רק ביום חמישי האחרון, הודלף קטע מביצוע השיר "הוריקן" על ידי גורמים פרו-פלסטיניים
שירה יום טוב |  1
עדן גולן (צילום יוטיוב/ קשת 12)
שיר האירוויזיון מעסיק בשבועות האחרונים את מדינת ישראל אחרי ששני שירים שהוגשו לאישורו של איגוד השידור האירופי, נפסלו בטענה למסרים פוליטיים שטמונים בתוכנם ועד שאושר סופית ביום חמישי האחרון. אחרי שאושר, ורגע לפני משדר ההשקה שיתקיים הערב - הודלף באופן חריג קטע מהשיר.
חלק מביצוע השיר בקולה של עדן גולן נחשף הבוקר, בצעד חריג על ידי גוף פרו פלסטיני, שהעלה לטוויטר מספר שניות מהשיא, במטרה לנסות להוריד באזז סביב החשיפה שתתקיים הערב. גורמים המעורים בפרטים הבהירו ל-mako באשר לקטע שהודלף ופורסם, כי אכן מדובר בשיר שייחשף במשדר הערב, אולם לא ברור אם מדובר בגרסה הסופית.
הבוקר נחשפו גם השינויים בשיר "הוריקן", שם שכשלעצמו מהווה תחליף לשם המקורי שהיה אמור להיות "גשמי אוקטובר". מדובר בשינויים של כמה שורות שלמעשה מטשטשים את הקשר לאירועי השבת השחורה. 
ישראל נמצאת השנה תחת זרקור ענק בענייני האירוויזיון. עוד לפני הבחירה בעדן כנציגה, ולפני סערת השיר - בעולם הימרו שישראל תיקח את המקופ הראשון. לפני כחודש עם פסילת השיר בפעם הראשונה, התחילו בישראל להידרדר בטבלת ההימורים, וזה המשיך ככל שהדיונים המשיכו ובעיקר לפני שבועיים, אז תמונת המצב שיקפה כי ישראל צפויה לפרוש מהתחרות כנגד סירוב האיגוד האירופי לקבל את השיר שהוגש. אם כך, מה הסיכויים לזכות השנה?
ישראל נמצאת הבוקר במקום השמיני אחרי שמקומה בתחרות הובטח עם ההודעה הרשמית על אישור השיר בחמישי. מדובר אמנם במרחק ניכר מהפסגה, אבל נזכיר שגם בשנה שעברה ההימורים הפכו מחמיאים יותר רק אחרי בחירת השיר.
כרגע מדובר בסיכוי של 4% להביס את שאר המדינות המתמודדות, אם כי המקום המבטיח שכבר היה בפסגת הטבלה, משאיר תוקף מסוים לאור העובדה שהסיבה המובהקת להידרדרות בטבלת ההימורים - כבר מאחורינו. 
נציין עוד כי מחר תיסגר האפשרות להגיש שיר מייצג לתחרות, ויש עוד מדינות בודדות שלא חשפו את השיר שלהן. ישראל לעומת זאת, היא המתמודדות שנמצאת במקום הגבוה ביותר בטבלה, כשעדיין השיר המייצג בביצוע עדן גולן, לא נחשף.
הערב ייערך משדר החשיפה החגיגי, בו תבצע עדן גולן לראשונה את השיר בגרסה שאושרה. חשיפת השיר תשודר בכאן 11 אחרי החדשות, ובעצם מדובר בחשיפה הראשונה גם בעולם, מה שכמובן ישפיע על טבלת ההימורים. יחד עם העובדה שהסערה הגדולה מאחורינו, ומייצרת הרבה עניין בשיר, ולאור ההימורים החזקים טרם הסאגה - אפשר לצפות שמקומנו בטבלה עוד ישתפר.
ערב השידורים של "כאן" יחל מיד בתום מהדורת החדשות, בשעה 21:30, וייפתח עם קליפ מיוחד לשיר "יוניקורן", שייצג את ישראל בשנה שעברה, בביצוע משותף ומרגש של נועה קירל, שהעפילה למקום השלישי באירוויזיון 2023 יחד עם עדן גולן שנבחרה לייצג את ישראל בתחרות השנה. 
 
כחלק מהמשדר, ישודר סרט התעודה "פזמון חוזר", שמתאר את המורכבות של הייצוג הישראלי על בימת האירוויזיון לאורך השנים. 
לאחר הסרט, ייחשף השיר "הוריקן", בנוכחות עדן גולן והיוצרים, שימשיכו ביחד לשידור חי ומתגלגל בהנחיית עקיבא נוביק ואסף ליברמן. לאורך המשדר יובאו תגובות ראשונות לשיר מרחבי העולם, ופרשנויות של מומחי אירוויזיון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וואא
    יוס 03/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החלה שיר מאוד מרגש
    סגור