תרבות ופנאי

נכס צאן ברזל: כלת פרס ישראל הלכה לעולמה בגיל 96

אשת התרבות נעמי פולני הלכה לעולמה בגיל 96. פולני ביימה את הלהקות הצבאיות האייקוניות והייתה אחראית על הקמת "התרנגולים"
מערכת ice |  1
כוכבת קולנוע-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
נעמי פולני הלכה לעולמה בגיל 96, היא זכתה ב-2019 בפרס ישראל לתיאטרון ולמחול. פולני נולדה בשנת 1927 בארץ ישראל והייתה חברה בלהקת הבידור של הפלמ"ח ושל הצ'יזבטרון.
 
בקום המדינה פולני החלה ללמוד מוזיקה וריקוד ושיחקה בתיאטרון הקאמרי, לאחר מכן עברה לביים את הלהקות הצבאיות בשנות ה-50. בין הלהקות שביימה: להקת הנח"ל ולהקת פיקוד צפון.
בשנות ה-30 לחייה פולני הקימה את להקת "התרנגולים" שהורכבה מבוגרי הלהקות הצבאיות ששירתו תחת פיקודה. מהתרנגולים יצאה שלישיית הבידור המצליחה, "הגשש החיוור".
ב-2013 פוסט שיצרו חבריה של פולני הצליח לכבוש רבים. הם פרסמו כי היא מתקיימת מ-2,000 שקל בלבד, דמי הביטוח הלאומי. בפוסט הם כתבו: "למדינה יש חובה מוסרית כלפי אנשים שתרומתם משמעותית כל כך לתרבותה. 
אנו מביאים עובדה זו לידיעתכם כדי לסייע לנעמי פולני לחיות בכבוד את השנים הבאות. אומנים ויוצרים שעבדו איתה ונהנו מכישרונה, כל שוחרי יצירתה - עזרו לנו לעזור לה וחשוב לעשות את זה מהר."
בסופו של דבר תחנת "רדיו ללא הפסקה" החליטה להציע לה עבודה והיא החלה לשמש כעורכת מוזיקלית ברצועה "שבת עברית". מנכ"ל התחנה אייל פאר הסביר את ההחלטה: "זאת הזדמנות עבורנו להוקיר תודה למי שנמנית על עמודי התווך של התרבות הישראלית, תודה שלעיתים שוכחים לומר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אבן ראשה
    דני דין 04/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אחרי לכתך מאיתנו נותרת אבן הראשה של התרבות הישראלית יהי זכרך ברוך!!
    סגור