תרבות ופנאי

זיו קורן בתערוכה מטלטלת: "זאת חובתי המקצועית והמוסרית"

שִׁבְעָה בְּאוֹקְטוֹבֶּר: הצלם זיו קורן חושף לראשונה בתערוכה ייחודית תיעוד מקיף ומטלטל  של החברה הישראלית מאז ה-7 באוקטובר

מערכת ice |  2
תערוכה זיו קורן (צילום יחצ)
הצלם זיו קורן מתעד כבר לאורך שנים אירועים היסטוריים ונושאים הומניטריים בישראל ובעולם, אך שום דבר לא הכין גם אותו למאורעות ה-7 באוקטובר 2023. למעשה, הוא היה מהראשונים אשר תיעדו את אותו היום, תחת אש.
 
מאז אותו היום כל פועלו של זיו מוקדש לחזית הדרומית, ועבודותיו מספקות תיעוד מטלטל, ייחודי וראשוני מהקיבוצים, היישובים וערי עוטף עזה, בתוך הרצועה לצד חיילי צה"ל בשדה הקרב, וליווי צמוד ומרגש של משפחות החטופים והפצועים בבתי החולים.
התערוכה שִׁבְעָה בְּאוֹקְטוֹבֶּר, אשר הוצגה בלמעלה מ-40 ערים במדינות שונות ברחבי העולם, תוצג לראשונה בארץ במרכז פרס לשלום ולחדשנות, ותספק תיעוד מטלטל, מקיף וראשוני ממאורעות אותה שבת ועד היום, ותכלול תמונות פרינט ומיצגים דיגיטליים.
זיו קורן: ״ב-7 באוקטובר התרחשו בישובי העוטף סיפורי האימה וסיפורי הגבורה הכי קיצוניים מאז קום המדינה, היה לי ברור שמדובר באירוע היסטורי שמצריך תיעוד לא רק לטובת העיתון של מחר אלה להשאיר פה מסמך לדורות הבאים, זאת חובתי המקצועית והמוסרית.״
אפרת דובדבני מנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות: "תערוכת "שבעה באוקטובר" של זיו קורן מנציחה באופן מצמרר את שעבר על החברה הישראלית מאז השבת השחורה. מנקודת מבטו הייחודית, ולעיתים תחת אש, מביא זיו את הסיפור המלא של כל מאורעות התקופה. זוהי שליחות עליונה עבורנו לקיים תערוכה מטלטלת זו במרכז פרס לשלום ולחדשנות כדי שאירועי אותו יום לא ישכחו לעולם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השמאלנים עושים כסף מהכל. (ל"ת)
    אבשלום 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • מחלקת רגשי נחיתות זה בשלוותא (ל"ת)
    יאוש מהדפ״רים 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור