תרבות ופנאי

שומרים על הים: עונת הרחצה מסתיימת עם מספרי שיא

שומרים על החופים ועל הים: מנתוני מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה עולה, כי בעונת הרחצה השנה 84.3% מהחופים הפתוחים קיבלו ציון "נקי" או "נקי מאוד"
מערכת ice | 
חוף נהריה מרכז (צילום גידי בטלהיים המשרד להגנת הסביבה)
תוצאות מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה לעונת הרחצה 2022 מצביעות על כך שלאורך כל עונת הרחצה, 84.3% מהחופים הפתוחים (שאינם מוכרזים) קיבלו ציון "נקי" או "נקי מאוד" ורק 4.4% מהחופים קיבלו ציון "מלוכלך" או "מלוכלך מאוד".
בשנה זו לראשונה, 82% מהחופים הפתוחים בישראל (153 קילומטר) היו נקיים לפחות 70% מהזמן. מדובר בנתון הגבוה ביותר משנת 2016, שבה רק 30% מהחופים היו נקיים לפחות 70% מהזמן (והייתה השנה הראשונה שבה בוצעה מדידה בת השוואה). בשנה שעברה הנתון היה 61%.
 
הרשויות החופיות הנקיות ביותר בעונת הרחצה 2022 הן: אשדוד, בת ים, גן רווה, חוף כרמל, חיפה, טירת הכרמל, מטה אשר, נהריה, נתניה, עכו וחופי רשות הטבע והגנים. הרשות החופית עם הציון הנמוך ביותר בעונת הרחצה 2022 היא מועצה אזורית חוף אשקלון עם רק 17% חופים נקיים.
במסגרת תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה, היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד יוזמת סיוע לרשויות החופיות בביצוע פעולות אכיפה בחופי הים בחודשי הקיץ. הסיוע ניתן באמצעות תגבור כוח הפיקוח על ידי שוטרי משטרת ישראל, אשר מלווים את הפקחים מטעם הרשות החופית בפעולות הפיקוח ואכיפה, במטרה ליצור הרתעה מול עברייני פסולת בחופי הים ולצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית.
18 הרשויות שזוכות בעונת הרחצה הנוכחית לתגבור של יותר מ-7,000 שעות שיטור הן: נתניה, הרצליה, מועצה אזורית חוף הכרמל, מועצה אזורית עמק חפר, אשקלון, מועצה אזורית מטה אשר, קריית ים, איגוד ערים כינרת, אשדוד, נהריה, טירת כרמל, עיריית עכו, חיפה, תל-אביב יפו, מועצה אזורית חוף השרון, בת ים, חדרה ואילת.
היקף מימון הפרויקט הוא מיליון שקל, ובמסגרת פעילות האכיפה, המלכלכים בחוף עלולים להיקנס בסכום של עד 750 שקלים בגין השלכת פסולת בשל הרגישות הגבוהה של החופים.
עד כה במסגרת תוכנית תגבור האכיפה (בתאריכים 25 ביוני עד 18 באוקטובר) דווח על 358 פעולות בתחומן של הרשויות החופיות (וביניהן איגוד ערים כנרת). במהלך פעולות אלו חולקו כ-7,366 קנסות, ומתוכם ניתנו כ-1,158 קנסות על עבירות ניקיון.
במקביל לתוכנית, המשרד להגנת הסביבה יצא בקמפיין הסברה בהובלת השחקנית ניב סולטן לציבור הכללי, שמטרתו הימנעות משימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים בחופים. הקמפיין עמד בראש מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש ספטמבר, וזכה במקום השני בקקטוס הזהב של קשת 12, איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", כפרסומת האפקטיבית ביותר.
השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "לקראת הגשמים חשוב במיוחד להזכיר שפסולת ופלסטיק לשימוש חד פעמי עלולים להגיע גם לים כשהם מושלכים במרחב הציבורי. שמירה על מרחב ציבורי נקי מפסולת תשמור גם על הים שלנו נקי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה