תרבות ופנאי

נועה קירל מאוכזבת? "מקום שלישי מכובד, ניסינו לשדר 'לזכות'"

הזמרת סיכמה את החוויה של להוביל את ישראל באירוויזיון בליברפול: "מה זה זכייה מבחינתי? להביא גאווה למדינה שלי ואני מרגישה שעמדנו במשימה הזו, זה הניצחון. תוך כדי מדלי יושב ומסביר לי, כי אני לא כל כך מבינה, וכל שנייה אמרתי אני מרגישה כאילו אני בסלון צופה באירוויזיון, אבל נותנים לי את הדוז פואה - זה היה פשוט בלתי נתפס"
מערכת ice | 
נועה קירל בגמר האירוויזיון 2023 (צילום יוטיוב/ Eurovision Song Contest)
נועה קירל אומנם לא זכתה אמש (שבת) באיריוויזיון 2023 שנערך בליברפול, אבל היא בהחלט יכולה להיות גאה במופע משובח ואפילו בתואר חביבת הקהל בטיקטוק בו זכתה ממש רגע לפני התחרות. אחרי שהתחזיות ניבאו לה מקום שביעי, הנציגה הישראלית התפוצצה עם מקום שלישי מכובד ביותר.
קירל שיתפה בתחושותיה למאקו: "איזה מטורף איזה שמחה, איזה אושר. איזו תחושה מטורפת לייצג את המדינה שלי בכבוד עם דגל ישראל. מול מיליוני צופים ברחבי העולם, כל כך מרגש. עוצמתי. חזק. אנחנו הכי מרוצים ושמחים בעולם. היה בעיקר כיף על הבמה, הייתה אנרגייה מדהימה מהקהל. זה כבוד מטורף. מקום שלישי באירוויזיון זה באמת מאוד מאוד מכובד, אז אנחנו מרוצים וגאים".
 
על הזכייה ב-12 הנקודות של "שאר העולם" באצבעות היא אמרה: "זה משוגע, כל המדינות שלא משתתפות באירוויזיון בשאר העולם - אנחנו מקום ראשון! זה נתון שהוא פסיכי, מדהים. איזה כיף. הרגשה שאני לא יודעת להסביר נתנו כל כך הרבה מעצמנו ואת הלב על הבמה, ואחרי עבודה כל כך קשה של כל כך הרבה זמן, להיות אחרי זה ולדעת שאלה התוצאות - תחושה מאוד מספקת".
על הרגע בו דמעה בסיום השיר: "אופוריה מטורפת, היו לי דמעות בעיניים. הדמעה הזו הייתה אמיתית, הכי אותנטית שיש. הרגשתי שהביצוע היה מעולה ואני לא אומר את זה על עצמי, אתם מכירים אותי, אני מאוד פרפקציוניסטית, אבל עבדתי מאוד קשה כדי להגיע לרמה כזו של ביצוע והם עבדו כדי להגיע לרמה כזו של ביצוע, אז בעיקר התרגשות של עשינו את זה וזה מאחורינו וגם הקלה, של זהו עשינו את זה, אין את זה יותר, זה נגמר".
קירל הודתה שעדיין יש מקום לאכזבה: "זה מה שניסינו לשדר באנרגייה. לזכות, לזכות, לזכות. אבל כמו שאני תמיד אומרת מהיום הראשון שמראיינים אותי ושואלים אותי על האירוויזיון, מה זה זכייה מבחינתי? להביא גאווה למדינה שלי ואני מרגישה שעמדנו במשימה הזו, זה הניצחון. תוך כדי מדלי יושב ומסביר לי, כי אני לא כל כך מבינה, וכל שנייה אמרתי אני מרגישה כאילו אני בסלון צופה באירוויזיון, אבל נותנים לי את הדוז פואה - זה היה פשוט בלתי נתפס. לקבל חמישה דוז פואה ממדינות מאוד חזקות, זו תחושה מטורפת. כולל פולין אפילו, שזה באמת ניצחון. תחושה משוגעת, אני עד עד עכשיו לא מבינה או מעכלת, אבל בעיקר מאוד מרוגשת".
עוד טענה: "אני מאוד מאמינה בגורל ובמה שצריך לקרות, מעבר לציפיות שלי ברמה האישית לא חשבתי שנהיה מקום שלישי, האמת. זה הרבה יותר טוב ממה שחשבתי וזה מטורף לראות את המדינות הסקנדיביות מעלינו. להיות בהתחלה בין שוודיה, לאיטליה - היא יכולה להיות אימא שלי, הוא יכול להיות אבא שלי - באמת. מישהי שכאילו לא רק ניצחה באירוויזיון, היא הכי זכירה ועשתה היסטוריה באירוויזיון, אז להיות שם ולא לזוז ממקום שני, שלישי, לאורך כל הניקוד ולסיים בסוף שלישי זה פסיכי".
הבאזז סביבה בגלל התחרות: "עכשיו הלכנו לאכול וכולם זיהו אותי והצטלמו איתי וזה תחושה פסיכית. זה לא נתפס. תוך כדי השידור עלו לי איזה 200 אלף עוקבים, אני כאילו לא יודעת מה קורה, זה פשוט כוח פסיכי שיש לאירוויזיון, חשיפה מאוד מאוד גדולה, להביא גאווה למדינה זה הניצחון האמיתי, חד משמעית".
עוד התייחסה לנוכחות הישראלית במתחם: "אין קהל כזה בעולם, והתמיכה ואנרגיות. ואני פה ואני יודעת כל שניה מה קורה בארץ זה פשוט לא יודעת דבר שלא היה לי מעולם. הייתה הפסקת אש, אז זה איכשהו נתן לנו עוד קצת כוח", ולגבי הישראלים שהיו באולם עם דגלי ישראל וגרמו לה להרגיש הכי נוח שיש אמרה "בגרין רום יש מלא זמן להעביר, אז הלכתי אליהם והצטלמתי איתם. אין תמיכה כמו שמקבלים מקהל ישראלי וזה הדבר הכי חם ואנרגטי שיש בעולם. התמיכה והאהבה פשוט מטורפת זו התחושה הכי מדהימה. זה הניצחון חד משמעית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה