דיגיטל וטק

נטפליקס יוצאת נגד אפל: האם עשרות מנויים בסכנה חסימה?

ענקית הסטרימינג נטפליקס בצעד נגד אפל: דובר החברה הכריז שהחברה לא תאפשר יותר למנויים לשלם את דמי המנוי דרך האפסטור והזהיר כי במידה ואמצעי התשלום לא יוחלף, החשבון הנטפליקס יחסם

עידו מור | 
נטפליקס (צילום vecteezy)
ענקית הסטרימינג נטפליקס, יוצאת נגד שירות התשלומים של אפל. החברה הצהירה שלקוחות שמשלמים על המנוי דרך שירות האפסטור של אפל צריכים להוסיף אמצעי תשלום חלופי. דובר נטפליקס, הזהיר את הלקוחות וציין כי במידה והדבר לא יבוצע עד מועד החיוב הקרוב, חשבון הנטפליקס של אותם משתמשים יחסם.
עוד נמסר ששינוי המדיניות הנוכחי רלוונטי וישפיע על מנויים במדינות כמו ארה"ב, קנדה ועוד לא ברור האם גם ישראל נכללת ברשימה. עדכון המדיניות של נטפליקס, לא מגיע משום מקום. בשנים האחרונות אפל גבתה מן המפתחים והחברות 30% מן התשלומים שבוצעו במסגרת רכישות בתוך האפליקציה, מה שעורר זעם רב בקרב חברות רבות כנגד החברה.
 
השינוי התחיל ב-2021 כאפל, החליטה להקל את המדיניות שלה כשלראשונה היא אפשרה לחברות כמו נטפליקס, ספוטיפיי ועוד לאפשר למשתמשים להגדיר ולנהל את החשבונות שלהם מחוץ לאפסטור.
בחודש שעבר, אפל חטפה מכה קשה כאשר בית המשפט העליון בארה"ב פסק כי החברה צריכה לאפשר למפתחים לקשר ולהציע למשתמשים שירותי תשלום חילופיים בבואם לבצע רכישה בתוך האפליקציה.
כמו כן, גם האיחוד האירופי פעל בנושא וחייב את החברה להתאים עצמה לרגולציות שנקבעו על ידי אנשי האיחוד ולאחרונה החברה הודיעה על שינוי מדיניות שיכנס לתוקפו החל מחודש מרץ, במסגרתו משתמשים יוכלו להוריד חנויות אפליקציות חיצוניות שמתחרות באפסטור ולהוריד באמצעותן יישומים למכשיר. בנוסף, החברה הודיעה כי היא תאפשר למפתחים לגבות כסף ממשתמשים באמצעות מערכות תשלום חיצוניות, ושהיא לא תגבה עמלות על עסקאות כאלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה