דיגיטל וטק

אינטל מציגה מהפכה בתחום ה-AI: הפיתוח החדשני נחשף

אינטל משיקה את Hala Point, המערכת הנוירומורפית הגדולה ביותר בעולם. המערכת אשר מבוססת על מעבד של אינטל, מדמה את פעילות תאי העצב במוח האנושי לצורך ביצוע משימות מורכבות של בינה מלאכותית תוך צריכת אנרגיה נמוכה

מערכת ice |  1
אינטל (צילום shutterstock, freepik)
אינטל הכריזה אתמול (חמישי) על השקת Hala Point, המערכת הנוירומורפית הגדולה ביותר בעולם. המערכת, המבוססת על מעבד ה-Loihi 2 של אינטל, מדמה את פעילות תאי העצב במוח האנושי לצורך ביצוע משימות מורכבות של בינה מלאכותית תוך צריכת אנרגיה נמוכה משמעותית בהשוואה לטכנולוגיות קיימות.
המערכת הנוירומורפית מכילה 1.15 מיליארד "נוירונים" ומסוגלת לבצע עד 30 טריליון פעולות בשנייה, תוך צריכת חשמל של פחות מ-2,600 ואט. לשם השוואה, מערכות בינה מלאכותית מסורתיות דורשות לרוב הספק גבוה בהרבה לביצוע משימות דומות. 
אינטל מציינת כי יעילותה האנרגטית של המערכת נובעת מאימוץ עקרונות מבנה ופעולה של המוח הביולוגי, כגון רשתות עצביות מונעות אירועים  והעברת אותות דלילה ומשתנה. גישה זו מאפשרת ביצועים מרשימים תוך שימוש במשאבי חומרה מינימליים. 
מדובר בהישג משמעותי עבור חברת "אינטל", נוכח העובדה כי Hala Point  נחשבת  למערכת הנוירומורפית הגדולה הראשונה שעולה על היעילות והביצועים של ארכיטקטורות GPU  ו- CPU מודרניות בעת יישומה על עומסי עבודה של AI בזמן אמת.
המערכת הנוירומורפית צפויה לתרום להתקדמות המחקר והיישום של מערכות AI במגוון תחומים. ערים רבות יוכלו לקבל ניתוח יעיל של צריכת אנרגיה וליהנות מזרימת תנועה ונתונים מחיישנים לצורך ניהול וייעול תשתיות עירוניות.
גם בתחום הרפואה ניתן להבחין בהשפעה חיובית של הפיתוח החדשני. המערכת תוכל לייצר עיבוד  מהיר של נתונים בקנה מידה גדול, כגון רצפי DNA או הדמיות רפואיות, לצורך פיתוח תרופות מותאמות אישית וטיפולים חדשניים. בתחום המערכות האוטונומיות, הפיתוח החדשני יוכל לסייע בשיפור היעילות והבטיחות של כלי רכב אוטונומיים ורובוטים תעשייתיים על ידי עיבוד מהיר של נתוני חיישנים בזמן אמת.
מייק דייוויס, מנהל מעבדת החישוב הנוירומורפי במעבדות אינטל, מסביר: "עלויות המחשוב של מודלים של AI עולים בשיעורים מתמשכים. התעשייה זקוקה לגישות חדשות מייסודן, המסוגלות להמשיך את הגידול. מסיבה זו, פיתחנו את Hala Point, המשלבת את היעילות של למידה עמוקה עם למידה ואופטימיזציה חדשות בהשראת המוח האנושי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אינטל סוס מת. מי שעינו בראשו יברח (ל"ת)
    יאיר ל 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור