דיגיטל וטק

סגן יו"ר סמסונג, המואשם בשוחד, עשוי לרצות 9 שנות מאסר בפועל

ג'יי וואי לי הורשע לפני שלוש שנים בכך ששיחד את נשיאת חברת הענק פארק גוהן היי כדי לתפוס את כיסא היו"ר. כעת, לאחר שישב שנה בכלא, בית המשפט העליון מכריז שהעונש היה קל מדי ופות את התיק מחדש
רועי בהריר-פרל | 
מטה סמסונג (צילום ויקיפדיה)
סגן יו"ר ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית סמסונג ג'יי וואי לי נידון עשוי להיכנס לתשע שנים בכלא בעקבות פרשת השוחד שהביאה לנפילתו של נשיאת החברה לשעבר פארק גואן היי. לדברי התובעים, דרישתם לתקופת מאסר כה ארוכה נובעת מכך שמדובר ב"עובד בכיר בחברה מכובדת שהיא הקונגלומרט המשפחתי הגדול במדינה". כלומר, מוטלת עליו החובה לשמש דוגמה לטוהר מידות.
הפרשה נחשפה בשנת 2017, אז הורשע לי בשוחד של הנשיאה לשעבר גואן היי ושל שותפתה הקרובה צ'וי סון-סיל, ונשפט לחמש שנים בכלא. על פי התביעה, לי ביצע את השוחד במטרה להבטיח את הגיבוי הממשלתי לכך הוא יירש את האימפריה הקוריאנית מאביו לי קון-הי, אז יו"ר החברה. באותו מעמד, נגזרו על גואן היי 25 שנים בכלא.
לי שוחרר מהכלא ב-2018 לאחר קיצור עונשו, חזר לעבוד בסמסונג והמשיך למלא שם את תפקיד היו"ר דה פקטו - כיסא שאותו תפס מיד לאחר שאביו עבר התקף לב ב-2014. ואולם, באוגוסט 2019 הורה בית המשפט העליון בסיאול לפתוח מחדש את התיק, בטענה שהעונש שהוטל על לי היה קל מדי.
באוקטובר האחרון מת האב, לי קון הי - מי שנחשב לאדם העשיר ביותר בדרום קוריאה, עם הון אישי מוערך של 20.7 מיליארד דולר שנצטברו מאחורי הגב של רשויות המס בדרום קוריאה. כעת, יורשיו, ביניהם ג'יי וואי לי, אמורים להחזיר למדינה מיסים בגובה של כ-10 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה