דיגיטל וטק

סטרימינג, משפיעני רשת ופרטיות: התחומים החמים והטרנדים בהרגלי הצריכה

סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי גלובלית טוענת ל-ice: "המגפה שינתה ללא היכר את דפוסי הצריכה שלנו ובהם ההיקף והאופן בו אנו צורכים את התוכן שלנו. מהם התחומים החמים והטרנדים בהרגלי הצריכה?"
עדי יזדי דננברג | 
עדי יזדי דננברג (צילום תומר יעקובסון ויחצ)
תעשיית הסטרימינג ותופעת הבינג' במגמת עלייה מזה כשני עשורים כאשר בשנה החולפת, על כנפי הקורונה המשיכה לצמוח והרקיעה שחקים. בשבוע שעבר, נטפליקס הכריזה על תוצאותיה ל-2020: גידול ב-37 מיליון מנויים. מה שמביא אותה למאגר של למעלה מ-200 מיליון מנויים. היא הכפילה את שוויה בשנה וחצי ומובילה את שוק הסטרימינג עם 9 מתוך 10 הסדרות הנצפות ביותר.
מדובר בהישג מרשים לכל הדעות ולצידו, מאגר מידע בלום שהיא אוצרת. חברות ענק כמו אמזון, דיסני ואפל זיהו את הפוטנציאל ונכנסו לתחום בכל הכוח. חברת דיסני שעסקי פארקי השעשועים שלה צומצמו, מיהרה לפעול והקימה שירותי סטרימינג. אף שהושקו לפני פחות משנה, דיסני גייסה 90 מיליון מנויים. בצל התחרות הגוברת, דיסני משקיעה רבות בהפצה וביצירה של תוכן המותאם לקהלי המנויים שלה כמו המילטון, המחזה האהוב מברודווי, המנדלוריאן, החבובות עכשיו ומארוול 616.
מגיפת הקורונה לימדה את אנשי השיווק להתגמש ולהתאים את האסטרטגיה במהירות. חברות הסטרימינג זיהו את פוטנציאל השוק מחוץ לארה"ב וביצעו התאמה של התכנים לקהלים החדשים. אם על ידי יצירות מקור כמו הסדרה הנורווגית הקסומה "חבר לחג" ואם על ידי רכישת זכויות לסדרות מקומיות כמו "פאודה" על ידי נטפליקס ו"לאבד את אליס" על ידי אפל TV.
תחום נוסף שצמח באופן אקספוננציאלי לשיעור החולים המאומתים היומי הוא תחום ה- E-Commerce. כפועל יוצא, התחזקה המודעות לחשיבות הגבוהה של בנייה ותחזוק של מועדון לקוחות וקהל מנויים. חברות ה-E-Commerce כמו עזריאלי.קום, נקסט, עליאקספרס וטרמינלX משקיעות משאבים רבים בגיוס מנויים חדשים ובטיפוח הקשר עם הקיימים. כך למשל, אתר הקניות Shein הפופולרי בקרב נשים ונערות, מציע הטבות ופיתויים של 15% הנחה על כל קנייה, משלוח חינם ועוד לחברות המועדון. דוגמא נוספת היא חברת וולמארט, אשר השיקה בספטמבר האחרון מועדון לקוחות חדש שמציע משלוחים חינם ללא הגבלה ואפשרות לקבל את המשלוח עד הבית עוד באותו היום. החברים גם נהנים מהנחה של עד 5 סנט לליטר בתחנות הדלק של החברה.
לצד הגדילה בצריכת התוכן וגל הרכישות העצום באינטרנט עלתה מודעות הציבור לחדירה לפרטיותו. ווטסאפ חטפה אגרוף לפרצוף החודש, כשניסתה לשנות את תנאי הפרטיות שלה. המשתמשים הצביעו באצבעות, נמנעו מלאשר את התנאים החדשים ואף ערקו לסיגנל המתחרה. ואם בפרטיות עסקינן, ודאי יצא לכם לשמוע על יצירת המופת של נטפליקס: מסכי העשן המלכודת הדיגיטלית ובשמה הלועזי: The Social Dilemma . הסרט מציג את ההשפעות ההרסניות והשליטה הבלתי נפסקת של הרשתות החברתיות על חיינו. הוא עורר את זעמה של חברת פייסבוק שיצאה מנגד בטיעון שזהו ניסיון עלוב לעורר סנסציה איפה שהיא לא קיימת.
אם נודה באמת, האמת העירומה הייתה פה כל הזמן. מסכי העשן רק הגישה לנו אותה בעטיפה יפה עם סרט. נטפליקס, אם נקרא לילד בשמו, היא יותר חברת דאטה וטכנולוגיה מאשר מחברת תוכן וסטרימינג וכיאה לכזו היא עורכת ניסויים בבני אדם קרי המנויים. החודש הכריזה כי היא שוקלת לשלב פיצ'ר חדש, ה-  shuffle playושיתפה בשקיפות שהיא עורכת ניסוי בקרב המנויים. המטרה להציע למנויים תכנים המותאמים להעדפות הצפייה שלהם. התכנים שיוצעו לכם יהיו כאלה שהאלגוריתם זיהה כמעניינים עבורכם לפי ניתוח הנתונים שנצברו במערכת לגבי הרגלי הצפייה שלכם. למקרה שתהיתם, חברות המסחר באינטרנט כמו גם הרשתות החברתיות הוקמו לשם הרווח ולא ממניעים פילנטרופיים, ואם עדיין לא למדתם שאין מתנות חינם, אז הגיעה השעה.
אחת התעשיות שנפגעה הכי קשה היא תעשיית התרבות. סגירת מוסדות התרבות ובתי הקולנוע יצרה גמישות וזמינות בקרב משפיעני רשת וסלבס לקמפיינים שכפי הנראה לא היו שוקלים בימים כתיקונם. המפרסמים מיהרו לנצל את ההזדמנות, ואנו פוגשים מדי ערב אצלנו בסלון שלל סלבס שמקדמים נוזל כביסה וחומרי ניקיון כמו אילנית לוי ואלירז שדה, משה פרץ ועדן בן זקן, שירי מימון מקדמת מוצרי טיפוח, סטטיק ובן אל מקדמים את מילקי ויחד עם אנה זק זה חזק את אורבניקה, שלומי שבת מכבב לצד התינוק של במבה ואפילו עמיר בן עיון מזמר בפרסומת למפעל הפיס "מזל שאין חלב..".
ומה יש לחברות הסטרימינג לומר בנושא? ובכן, כשאין קולנוע, יש הזדמנות לגייס שורה של בימאים, מפיקים ומגה-כוכבים מג'ורג' קלוני, סנדרה בולוק, קיאנו ריבס, יו גרנט, סמואל ג'קסון ועד ליסה קורדו, נעמי ווטס וג'סטין טימברלייק. כאבם של האמנים הוא נושא כאוב וכולי תקווה שהם יהיו הראשונים לצאת המשבר, אבל בואו, אנחנו הרווחנו אותם בבינג' ובגדול.
בזמן שישנתם, טובי המוחות, היוצרים והמפיקים שוקדים על יצירת תוכן איכותי בול בשבילכם. אז רוצו מהר לסיים את כל הבינג'ים ותפנו לכם זמן לתוכן החדש שיגיע ממש בקרוב שחס וחלילה לא תישארו מחוץ לעניינים, ותזכרו שהאח הגדול צופה בכם. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה