דיגיטל וטק

החידוש של אינסטגרם: כל מה שצריך לדעת על Reels

דולב משה, מנכ"ל בית התוכן והפרסום לצעירים FRESH מסביר האם הפיצ'ר החדש של אינסטגרם מהווה איום על הטיקטוק, ולמה כדאי לכם לחבר אותו לפעילות השיווקית שלכם ושל העסק שלכם? 
מערכת ice | 
אינסטגרם רילס (צילום מסך מאתר אינסטגרם)
אז עדיין לא הספקתם להתרגל לטיקטוק, ואינסטגרם כבר השיקה בישראל את  Reels
הפיצ'ר שאמור להוות אלטרנטיבה למשתמשים, וגם למפרסמים.
אז על מה כל הרעש?
REELS הוא מעין פלטפורמה בתוך פלטפורמה, פיד שלם נפרד בתוך אינסטגרם, יחד עם מערך צילום ועריכה משוכלל, שמתנהג בצורה דומה מאד לטיקטוק.
ממש כמו בטיקטוק, Reels מאפשר יצירת לופים של תוכן וידאו קצר, המבוסס על סאונד מתוך מאגר סאונדים גדול, או העלאה של תכנים קצרים באורך של עד 15-30 שניות. את התכנים שיצרתם תוכלו לפרסם בפיד ייעודי ולשתף גם בפיד הראשי ובסטורי.

מאגר רחב של צלילים (צילום מסך מאינסגרם רילס)
הויראליות חוזרת לאינסטגרם
בדומה לפיד ה- For You של טיקטוק, גם בפיד הייעודי של Reels משתמשים יוכלו להחשף לתוכן שלכם בצורה ויראלית, גם אם הם לא עוקבים אחריכם- יתרון משמעותי מאד עבור מותגים שנאבקים על החשיפה האורגנית באינסטגרם.
גיוס עוקבים וחשיפה באינסטגרם הפכה עם הזמן למשימה קשה עבור מותגים, כשהחשיפה האורגנית נמצאת בירידה מתמדת. Reels הוא הזדמנות מצוינת להשתמש בפוטנציאל הויראלי של הפיצ'ר החדש כדי לייצר לעמוד המותג תפוצה אורגנית, לחשוף את המותג לקהלים חדשים ולגייס עוקבים.
היפרדו מהפיד המושלם
הפיד המושלם הוא כבר לא האלטרנטיבה היחידה עבור מותגים באינסטגרם, מותגים שעד היום השקיעו תקציבים רבים בהפקת תוכן לטובת פיד מושלם יכולים עכשיו להרשות לעצמם לייצר תוכן קליל, זול ואפקטיבי יותר מבחינת רמות התפוצה הפוטנציאליות שלו, לצד התכנים המהודקים שמאפיינים את הפיד הראשי.
מחקרים רבים מראים שקהלים צעירים מעדיפים מותגים אותנטיים שמדברים בגובה העיניים, REELS נותן לכם לגיטימציה לייצר תוכן קליל, טרנדי ושטותי שפחות מתאים למה שהיה מקובל עד היום בתרבות האינסטגרם.
טיקטוק קילר? לא ממש
בעברי, כשהייתי אמון על שיתופי פעולה מסחריים עם חברת סנאפצ'ט בישראל, ראיתי מקרוב איך כניסתה של אינסטגרם לעולם הסטוריז הצליחה כמעט למחוק אותה מהמפה הישראלית ולפגוע בצמיחתה בעולם כולו, עם זאת, חשוב לזכור שלא כל ניסיון שכפול של פייסבוק מצליח.

יוצרי תוכן נולדו בטיקטוק (צילום מסך טיקטוק)
למרות היתרונות של REELS, הוא עדיין רחוק מאד מלהוות איום על טיקטוק. הסיבה הראשונה היא קהילת ה-CREATORS, יוצרי הטיקטוק בארץ ובעולם עדיין לא נטשו אותה לטובת Reels זאת למרות דיווחים זרים על ניסיונות של פייסבוק להחתים באופן בלעדי יוצרי טיקטוק. מקור הטראפיק המרכזי של הקהל הצעיר הוא היוצרים, ואלה- עדיין נמצאים בעיקר בטיקטוק. הסיבה השנייה היא שפיצ'ר לא יכול להתחרות בתרבות. טיקטוק, איננה רק כלי ליצירת תוכן אלא תרבות רשת שלמה שכוללת טרנדים, אתגרים ושפה שנבנתה לאורך השנים.
הטרנדים המזוהים עם טיקטוק לא מקבלים מקום ב-Reels, כך ש-Reels היא כרגע בעיקר כלי נלווה ליצירת תוכן, המבוסס על העקרונות הטכניים של טיקטוק ולא תרבות רשת אמיתית עם שפה ייחודית.

מותגים מתחברים לטרנדים של הטיקטוק (צילום מסך טיקטוק רמי לוי)
לסיכום
ל-Reels יש ללא ספק פוטנציאל גדול מאחר והוא רוכב על החשיפה והמשתמשים הקיימים של אינסטגרם, תוך שהיא חושף ומנגיש למשתמשים הבוגרים את הקלילות והפאן שמציעה טיקטוק.
אם אינסטגרם תצליח לייצר באמצעות REELS תרבות רשת חדשה משלה, או לנכס לעצמה את התרבות שנבנתה בטיקטוק- יש לה בהחלט פוטנציאל הצלחה עם REELS גם בקרב הדור הצעיר וסיכוי לגרום להאטה בצמיחה של המתחרה הסינית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה