דיגיטל וטק

זליגת מאגרי מידע לרשת: כך תמנעו מפגיעה על חשבונכם

פרטים אישיים של אזרחים הדולפים לרשת עשויים לשמש קרקע פורייה לגורמים פליליים בביצוע עבירות. משטרת ישראל מזהירה וריכזה שורה של המלצות לציבור כיצד להמנע מאי נעימות

כפיר אדר | 
תקשורת - אילוסטרציה (צילום Gerd Altmann from Pixabay)
בתקופה האחרונה עקבו במשטרת ישראל אחר דיווחים שונים על מאגרי מידע שזלגו לרשת, המכילים פרטים אישיים של אזרחים. הדבר עלול לשמש קרקע פורייה לגורמים פליליים בביצוע עבירות ברשת או בשיחות טלפון.
במסגרת שיתוף פעולה של משטרת ישראל ואיגוד האינטרנט הישראלי, במשטרה ממליצים לציבור לפנות אלינו באמצעות תלונה מקוונת, בכל מקום בו נתקלתם במידע אישי שדלף לרשת או לפנות לאתר הרשות להגנת הפרטיות. כמו כן, הנה מספר המלצות בנושא לשימושכם:
1. אם גורם ממשלתי, בנק או נותן שירותים כזה או אחר יוצר עימכם קשר על מנת לאמת פרטים, אל תמהרו לתת לו אותם. נתקו את השיחה וצרו קשר בעצמכם עם המוקד הטלפוני של אותו הגורם.
2. סגלו לעצמכם התנהגות זהירה ברשת: נקטו במשנה זהירות כאשר אתם פותחים קישורים או קבצים, גם מגורמים שאתם מכירים או בוטחים בהם.
3. כאשר אתם מקבלים הודעת SMS חשודה או הודעה חריגה בדואר האלקטרוני, בחנו היטב מי שלח אותן ואת תוכן ההודעה. דעו כי עבריינים יכולים להתחזות גם לחברים, עמיתים לעבודה או אנשי קשר אחרים באמצעות השתלטות על חשבונות מקוונים, חדירה לתיבות דואר אלקטרוני, ועוד.
4. הקפידו שלא למלא פרטים אישיים או פיננסיים באתרים לא מוכרים, או בפרסומות קופצות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה