דיגיטל וטק

האם שינוי דרמטי יגרום לאת'ריום לעקוף את ביטקוין?

מטבע הקריפטו השני בשוויו עומד ככל הנראה לעבור בקרוב מהפכה של ממש, שתאפשר לו להפוך לשימושי משמעותית ואולי אף תביא אותו לעקוף את המתחרה הגדול והוותיק יותר

יאיר מור |  3
אתריום (צילום pixabay)
את'ריום הוא אחד המטבעות היחידים שהצליחו לעבור בסוף 2021 מספר פעמים את השיאים שלהם מחודש מאי של אותה שנה, אבל הוא עדיין רחוק מאוד מתחרות מול ביטקוין כמטבע המרכזי בשוק, עם שווי כולל של כמחצית ממנו בלבד. אך לפי דיווח בבלומברג, שינוי משמעותי בשיטת העבודה של את'ריום עשוי להוביל אותו לזינוק המיוחד, שיהפוך אותו למטבע המרכזי בזוק לא רק מבחינת מספר המטבעות והאפליקציות המבוזרות המבוססים על רשת הבלוקצ'יין שלו, אלא גם מבחינת שווי השוק ומספר המשתמשים הכולל.
 
השינוי המדובר נקרא "שכבה 2", והוא נראה ברגע הראשון כסותר את כל הרעיון של מטבע קריפטו גדול: "שכבה 2" מבטלת את האיטיות והמחיר ההולכים וגוברים של ביצוע עסקאות באת'ריום – הגורמים המרכזיים לכך שהשווי שלו הולך ועולה עם הזמן – על ידי הצעת אפשרות לביצוע עסקאות מחוץ לבלוקצ'יין המרכזי שלו.
מטבעות קריפטוגרפיים מבוססים על בלוקצ'יין – קוד מבוזר שרץ על המוני מחשבים שמנסים ללא הפסקה למצוא את הקטע הבא שלו על ידי פיצוח אלגוריתמים מסובכים. האלגוריתמים הללו כוללים את כל הפעולות הכספיות שנעשות על הרשת, כך שהם מהווים את הגורם המפקח על הפעולות, והמחשבים המריצים אותם ומאפשרים לכל אחד לבצע עסקאות ללא צורך בבנקים שישלטו בהן מקבלים עמלות על פתרון התרגילים ואישור העסקאות. אלא שככל שהרשת גדלה, זה נהיה מסובך יותר ויקר יותר ופעולות פשוטות הופכות לאיטיות ויקרות מדי.
לכן, "שכבה 2" מאגדת פעולות קטנות יחסית, "שואבת" אותן מתוך הרשת המרכזית של המטבע, מבצעת אותן יחד ואז מעלה את התוצאות של כולן יחד כיחידה אחת לבלוקצ'יין של אתריום. השיטה הזו מאפשרת לפעולות קטנות להתבצע בפחות זמן ופחות כסף, וכך מעלה את הכדאיות של שימוש במטבע. רבים בתחום מצפים שבסופו של דבר רק עסקאות ענק על רשת את'ריום יבוצעו עליה ישירות, ופעולות יומיומיות רגילות יקרו ב"שכבה 2" ויעודכנו ברשת הראשית לאחר מכן.
רבים בתחום הקריפטו כבר אימצו את השינוי הזה, למרות שהוא אינו "רשמי": בורסת dYdX החלה לתמוך ב"שכבה 2" של את'ריום באפריל, ותוך זמן קצר עבר נפח המסחר היומי במטבע על גביה את נפח המסחר בו בבורסה הוותיקה בעולם, Coinbase. בקיץ הודיעה האחרונה כי היא עובדת על שילוב טכנולוגיות דומות. ביננס, הבורסה הגדולה בעולם, שילבה פתרון "שכבה 2" בשם Arbitrum בחודש האחרון.
עם זאת, כאמור, עדיין לא מדובר בשינוי "רשמי" – למרות שאחד ממפתחי את'ריום, ויטלי בוטרין, כבר הציע לאמץ אותו ולהוריד את העמלות על פעולות ב"שכבה 2" ב-80%. לפי הערכת חברת המחקר L2Beat, בתחילת השנה נעשו פעולות בשווי כולל של כ-48 מיליון דולר ב"שכבה 2" – ובחודש נובמבר כבר עלה המספר לקרוב ל-7 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ויטליק ביוטרין
    חיים 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא לא "אחד המפתחים", הוא המייסד של איתריום ואחד האנשים הכי חזקים בעולם המסחר הוירטואלי. אם הוא אומר משהו שווה להקשיב לו.
    סגור
  • 2.
    פרוייקטי NFT כמו אבני הכותל
    Sancho 12/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://opensea.io/assets/0xf30749c6e413a2596923eca308f1ec73e00a505c/518/
    סגור
  • 1.
    לופט גשפט . סוחר אבל מבין שזו פירמידה לגמרי (ל"ת)
    חרטה בארטה 12/2021/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור