דיגיטל וטק

המתחרה של וואטסאפ שוב עוקפת – ועוקצת, בעדכון ענק

טלגרם הוציאה עדכון משמעותי לאפליקציה, המביא בין היתר אפשרויות חדשות ששומרות על התכנים בקהילות מוגנים מהפצה מחוץ להן, ועקצה את המתחרה על היכולות המוגבלות שלה
יאיר מור |  3
טלגרם (צילום Pixabay)
טלגרם, המתחרה הפופולארית של וואטסאפ מבית מטא (לשעבר פייסבוק), הכריזה אמש (שלישי) על עדכון משמעותי, שהגיע למשתמשי אנדרואיד כבר לפני מספר ימים ועתה זמין גם לבעלי מכשירי אייפון.
 
העדכון החדש מביא מספר גדול של שיפורים, כאשר בראשם ניתן למנות אפשרות חדשה למחיקה של הודעות משיחות עם אנשי קשר לפי תאריכים – בין אם מדובר ביום בודד או בטווח של ימים. כל מה שצריך לעשות הוא ללחוץ על בועת התאריך שמוצגת בהיסטוריית השיחה בכל מעבר יום, ואז לבחור מלוח השנה את כל טווח הימים שאת ההודעות מהם רוצים למחוק. הדבר חוסך למשתמשים את הצורך לבחור כל הודעה בטווח הזמן הרצוי, מה שעלול לקחת זמן רב.
החברה הדגישה כי מעבר לאפשרות מחיקת ההודעות החדשה לפי תאריכים, אצלה יכולים משתמשים למחוק כל הודעה ששלחו אי פעם בכל רגע שבו הם מחליטים – בניגוד לוואטסאפ, שאצלה מחיקת הודעות שנשלחו אפשרית רק בטווח של עד שעה וכמה דקות לאחר השליחה.
אפשרויות נוספות שקשורות למניעת הפצה של הודעות נוספו לקבוצות וערוצים: המנהלים יכולים כעת להגביל את החברים מהעברה של הודעות מהערוץ או הקבוצה, משמירה של תוכן ששותף בקבוצה או בערוץ למטרת העלאה בשיחה אחרת ואף מצילום מסך בעת צפייה בקבוצה או בערוץ. כך תכנים ששותפו בקהילות סגורות נשארים רק בקהילות הללו, כמעט ללא כל סיכוי להגיע "בטעות" לפורום ציבורי יותר.
שיפורים נוספים לקבוצות כוללים יכולת להעלות הודעות "אנונימיות" לקבוצות וערוצים על ידי הזדהות כערוץ ולא בפרטי המשתמש האישיים, ואפשרות לבוטים שעוזרים בניהול קבוצות ליצור קשר עם משתמשים שביקשו להצטרף – מה שיאפשר אישור מהיר ואוטומטי בעזרת הודעה מבוט שיבקש לאשר תנאי שימוש, במקום המתנה למנהל אנושי שישאל את המבקש אם הוא מאשר אותם. עד כה, בוטים לא יכלו ליזום שיחה עם משתמשים, אלא רק להיפך.
גם היכולת להשתמש בשירות מכל מכשיר – שקיימת בטלגרם כמעט מיומה הראשון ומבדלת אותה מוואטסאפ, שהשיקה אותה רק בשנים האחרונות ועד לאחרונה חייבה את המשתמשים להשאיר את הטלפון מחובר לרשת כדי ששאר המכשירים יעבדו – עברה מקצה שיפורים; כעת ניתן להגדיר לכל מכשיר שממנו התחברתם זמן ניתוק אוטומטי, כך שאם לא הייתם מחוברים בעבודה שבוע למשל – המחשב במשרד ינותק מהחשבון. בנוסף, ניתן להגדיר שהמחשב במשרד לא יקבל התראות על "שיחות סודיות" – השיחות המוצפנות שבהן ניתן להגדיר שכל הודעה תימחק לאחר הצפייה או לאחר פרק זמן מסוים – ועל שיחות קוליות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הודעות
    עמוס 12/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע אין הודעות מתוזמנות?????
    סגור
  • ברור שיש
    יוסי 12/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תלחץ לחיצה ארוכה על כפתור השליחה
    סגור
  • 1.
    מה זה טלגרם ??? (ל"ת)
    דני 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור