דיגיטל וטק

למרות הכעס: הנטישה מוואטסאפ הואטה, כמה עברו לסיגנל?

מדיניות הפרטיות החדשה של וואטסאפ אמנם הביאה לגל נטישה ומעבר למתחרות – אך נתוני ההורדות מראים כי דווקא עכשיו, כאשר המדיניות הופכת חובה לכלל המשתמשים, ההורדות של המתחרות המרכזיות יורדות
יאיר מור |  2
וואטסאפ (צילום pexels)
מדיניות הפרטיות החדשה של וואטסאפ נכנסה השבוע לתוקף, אך נראה שהזעם של המשתמשים עליה כבר נרגע. נתונים שפרסמה חברת ניטור האפליקציות Sensor Tower מצביעים על כך שמספר ההורדות של וואטסאפ והמתחרות העיקריות שלה התייצב, וכי כרגע לא נשקפת סכנה להובלה שלה.
שתי המתחרות המדוברות הן טלגרם וסיגנל, שבינואר רשמו שיאי הורדות לאחר שוואטסאפ הודיעה על שינוי מדיניות הפרטיות כך שפייסבוק, שרכשה אותה ב-2014 תמורת כ-19 מיליארד דולר, תוכל להשתמש במידע על משתמשיה בכל דרך אפשרית, בניגוד להתחייבויותיה המפורשות בעבר.
לפי Sensor Tower, ההודעה בינואר הביאה לזינוקים אדירים של פי ארבעה במספר ההורדות החודשי של טלגרם ופי 50 במספר ההורדות החודשי של סיגנל. במקביל, מספר ההורדות של וואטסאפ ירד ל-45 מיליון בינואר, 43 מיליון בפברואר ולאחר מה שנראה כהתאוששות במרץ עם 47 מיליון הורדות באפריל נרשם שפל חדש – 38 מיליון הורדות.
עם זאת, גם מספרי ההורדות של טלגרם וסיגנל ירדו לאחר גל העזיבות הראשוני של ינואר. החברה מציינת כי מספר ההורדות של טלגרם בחודש הקודם – 26 מיליון – כבר היה נמוך יותר מהמספר בחודש המקביל ב-2020, ומספר ההורדות של סיגנל – 3 מיליון – היה מעט יותר מכפול מלפני שנה. מעניין לציין כי גם אם מחברים את מספר ההורדות של שתי האפליקציות יחד, הן עדיין לא מצליחות להשתוות מול וואטסאפ. זאת למרות שגם כמות ההורדות שלה נמוכה בעשרות אחוזים – 43% לסך ההורדות בחודשים ינואר עד אפריל – מבתקופה המקבילה ב-2020, ככל הנראה בשל מגיפת הקורונה, שגרמה למשתמשים להעדיף שירותים המתמקדים בשיחות וידאו רבות משתמשים ובתאימות למחשב – שני היבטים שוואטסאפ אינה מצטיינת בהם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ביום שבו תהיה ממשק אינטגרציה
    אדם 05/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביום שיהיה ממשק מעבר הודעות ביון ווצאאפ לסיגנל, כולם יעברו לסיגנל וואצצאפ תמות.
    סגור
  • 1.
    לא זעם אלא הגיון
    הא 05/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגננת של הילדים איננה יועצת הסייבר שלי. וד"ל.
    סגור