דיגיטל וטק

נטפליקס בצעד מטלטל: תשדר לראשונה ערוצי טלוויזיה

נטפליקס תחל להציע ברוב לחלק ממנוייה כ-20 ערוצי טלוויזיה רגילים מעבר למאגר ה-VOD העצום שלה – אבל הסיבה למהלך הדרמטי הזה מוזרה מאוד
יאיר מור |  7
נטפליקס (צילום pexels)
שירות הזרמת הווידאו הגדול בעולם יתחיל השנה לראשונה להציע, מעבר להזרמה של סדרות וסרטים לפי דרישה, גם ערוצי טלוויזיה רגילים – אבל בניגוד למה שניתן היה לחשוב, לא מדובר בפרויקט שהחברה מתגאה בו. אולי אפילו להיפך.
 
לפי דיווח של העיתון מוסקבה טיימס, רגולטור שידורי התקשורת ברוסיה, רוֹסקומנַדזור, הכניס ביום שלישי האחרון את נטפליקס לרשימת "השירותים האור-קוליים" המחויבים לנהלים שלו – רשימה שנוצרה לפני כשנה. כל שירות מדיה שיש לו יותר מ-100,000 צרכנים פעילים מדי יום במדינה הגדולה בעולם, מחויב לפי החוק החדש לרשום חברה מקומית ברוסיה, ולשדר את 20 הערוצים המוחזקים על ידי המדינה – ביניהם "רוסיה 1", NTV וערו הכנסייה הרוסית Spas. כמו כן, החוק אוסר על השירותים המפוקחים במסגרתו לקדם "קיצוניות" – הגדרה רחבה מאוד, הכוללת כל תוכן שהקרמלין קובע שאינו ראוי, החל מתמיכה באורח חיים להט"בי (נושא שעליו כבר נפתחה לאחרונה חקירה במדינה נגד נטפליקס) ועד כל אזכור של המתנגד הגדול ביותר לשלטון פוטין, אלכסיי נבלני.
נטפליקס תחויב להתחיל לציית לנהלים הללו עד מרץ 2022 – כלומר תוך שלושה חודשים – או להתמודד עם צעדים שיביאו מן הסתם לסגירת השירות שלה במדינה.
הצעד הזה הוא חלק מהידוק הפיקוח של הקרמלין על חברות זרות המספקות שירות במדינה. בתחילת השנה חויבו אפל וגוגל להסיר מחנויות האפליקציות שלהן ברוסיה יישומים שעודדו הצבעות מחאה נגד הנשיא פוטין, ובחודש האחרון הטילה המדינה על גוגל ומטא (לשעבר פייסבוק) את הקנסות הגדולים ביותר שהטילה אי פעם על אי הסרת תכנים לפי דרישות הקרמלין.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    קקלין כמה יה (ל"ת)
    וואי וואי 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מתי יאיר מור יפסיק עם כותרות מפוצצות רק בשביל כניסות?
    נועם 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    באמת, מוגזם. כל פעם "דרמטי", "טלטלה", "אזהרה חמורה". מקווה שמישהו באייס ייראה את זה.
    סגור
  • 4.
    הלואי וגם יהיה ככה בישראל (ל"ת)
    דודו 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • אפס
    א 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאופס!
    סגור
  • 3.
    סתימת פיות
    חיש גז 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פירסמתי תגובה הבוקר, חריפה, ביקורתית אבל הגיונית, ריאלית, כמובן ללא שום אמירה גסה או קללה! מה מפחיד אותכם בתגובה שלי, מה סתימת הפיות הזו, אתם לא יודעים להתמודד עם דעות חלוקות עליכם?
    סגור
  • 2.
    ריאקציה חיובית
    חיש גז 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שלא תבינו לא נכון, אני נמנה על מיליוני אנשים בעולם, התומכים בדמוקרטיה ובמשטר דמוקרטי, לצערנו השיטה הדמוקרטית הפכה לשבוייה על ידי האח הגדול ומשטרת המחשבות שלו, בעצם הדמוקרטיה הופכת לצל ובדיחה של עצמה, הדמוקרטיה חוגגת ובלבד והינך ממוקם בצד הפרוגרסיבי של המפה הפוליטית, ולא, כוחות הפקידות האכיפה המשפט והתקשורת ידאגו לכך שדעותיך תחשבנה לפסולות, בל נטעה! הדמוקרטיה איננה הולכת לשום מקום, היא פה על מנת להשאר, אך הבחירות האמיתיות תהיינה בין פרוגרסיביות לייט לפרוגרסיביות קיצונית.. בדיוק כפי שבאיראן הדמוקרטית יש בחירה בין משטר איסלאמי לאיסלאמי קיצוני ממנו.. אגב, במערב הפרוגרסיביות בעלייה מתמשכת ומתמדת, הבחירה שהזכרתי הופכת משנה לשנה בחירה קיצונית יותר, לימין נשארת עדיין לתמיד זכות הבחירה בצבע הוילונות במשרדיהם...
    סגור
  • 1.
    רוסיה הולכת בעקבות סין
    ע 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בכל מה שקשור לצנזורה. איסור אזכור שם של נבלני זה די הזוי. מזכיר איסור דומה בסין של אזכור דוב Winnie Pooh או איזו הפגנה. זה בעייתי כשמדינה מתנהלת כולה לפי אגו האישי של המנהיג ללא קשר לטובת העם. הרי ברור שכל הרגולציה הזו נעודה לשמור על האגו של פוטין ולמנוע צל של אפשרות של החלפת מנהיג.
    סגור