דיגיטל וטק

סכומי עתק ורכבי יוקרה: כנופיית הכופר הגדולה בעולם נלכדה

כנופיית הכופר הגדולה בעולם נלכדה ברוסיה, אחרי שבקיץ שעבר הבטיחו בארה"ב פרס כספי ענק למי שילכוד אותם. אלה הנכסים וההון שנמצאו בידי חברי הכנופייה
מערכת ice |  5
האקר אילוסטרציה (צילום pixabay ,freepik)
הרשויות ברוסיה מסרו הבוקר כי הצליחו ללכוד את קבוצת הפשע REvil של תוכנות כופר והאשימו כמה מחבריה. כזכור, ארצות הברית הציעה פרס של עד 10 מיליון דולר (7.3 מיליון ליש"ט) עבור מידע שיוביל לחברי הכנופיה, בעקבות התקפות כופר הרבות שעומדות מאחוריה.
לפי דיווח של ה-BBC, לשכת הביון הרוסית FSB אמרה כי הקבוצה "חדלה להתקיים". עם זאת, לא נראה שחברים רוסים בכנופיה יוסגרו לארצות הברית. הסוכנות אמרה שהיא פעלה לאחר שקיבלה מידע על כנופיית REvil מארה"ב. לפי שירות החדשות הממלכתי הרוסי Tass, REvil "פיתח תוכנה זדונית" ו"ארגן גניבה של כסף מחשבונות בנק של אזרחים זרים".
ה-FSB אמר כי הוא תפס יותר מ-426 מיליון רובל (4 מיליון ליש"ט), כולל כ-440,000 ליש"ט של מטבע קריפטו. כמו כן נתפסו יותר מ-20 מכוניות יוקרה שנרכשו בהכנסות מפשע.
"איגוד הפשע המאורגן חדל מלהתקיים ותשתית המידע המשמשת למטרות פליליות נוטרלה", נכתב בהודעת ה-FSB. ההודעה של רוסיה מגיעה במהלך עימות בין ארצות הברית לרוסיה. מוסקבה דורשת ערבויות מערביות, כולל כי נאט"ו לא יתרחב עוד. היא גם בנתה את חייליה ליד גבול אוקראינה.
המעצרים הללו הם רגע נדיר בפשעי סייבר וביחסי סייבר בין ארה"ב לרוסיה. במשך שנים, רוסיה התעלמה והכחישה ההאשמות לפיהן האקרים רוסיים מורשים לנמל בטוח במדינה לתקוף מטרות מערביות.
 
בפסגת ז'נבה בקיץ שעבר, נשיא רוסיה פוטין ונשיא ארה"ב ביידן הסכימו לפתוח בדיונים על איך להילחם בנגע של תוכנות הכופר, אבל אפילו המומחים האופטימיים ביותר התייאשו מלראות שהשיחות נושאות פרי.
השלטונות הרוסיים מעצרים את כנופיית REvil על אדמת רוסיה היא תוצאה ענקית שמעטים היו חוזים. למרות שהתפרקה ברובה מאז ספטמבר אשתקד, REvil הייתה אחת מכנופיות תוכנות הכופר הפוריות ביותר, והמעצר הזה שולח מסר ענק לצוותי פשעי הסייבר הרוסיים: המסיבה הסתיימה.
המבצע הוא גם הפעם הראשונה מזה שנים שבה ארה"ב ורוסיה משתפות פעולה במבצע פשעי סייבר. זה עשוי להצביע על הפשרה של היחסים, שכבר נחגגת בהרחבה בעולם אבטחת הסייבר.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הסיבה היחידה שהסוכנויות הרוסיות סגרו את הארגון
    פיטפוטין 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא כדי שהן יוכלו להשתלט על הפעילות שלהן.
    סגור
  • 3.
    הרוסים חופשי 1 מחזיקים עוד 1000לא להתרשם
    חיפאי 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להתרשם התפיסה זה קורבן 1 להראות לארהב שיש כוונות טובות אבל הם מחזיקים עוד 100 חברות סייבר בחסות החוק
    סגור
  • 2.
    יש לי הרגשה שמחר כולם מגוייסים
    שלומי 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ליחידה 74455
    סגור
  • 1.
    תרגום גרוע בלי הגהה ועריכה
    כתבה גרועה 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שימוש בגוגל טרנסלייט מוביל לכתבות שאינן מנוסחות כראוי. נראה בבירור שהכתבה לא עברה עריכה כלשהיא. הרמה הנמוכה ביותר של עיתונאות
    סגור
  • כבר עדיף לקרוא במקור. (ל"ת)
    תרגום מזעזע 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור