דיגיטל וטק

יצרנית הצ'יפים מנצחת את תחזיות הרווחים, המניה בכיוון ההפוך

למרות המשבר באספקה, תאגיד הענק הטאייווני מדווח על עליה בהכנסות וברווחים. עם צינחת המניה השנה, הציפיה היא לשינוי מגמת ייצור
מערכת ice | 
tsmc (צילום ויקיפדיה)
Taiwan Semiconductor Manufacturing Co, או בשמה המקוצר TSMC, הודיעה אתמול (חמישי) כי הרווח שלה זינק ביותר מ-76% לרמת שיא ברבעון אפריל עד יוני, אך גם הזהירה מפני "מלאי מוגזם" אצל לקוחותיה במהלך שאר השנה ואילך, שעלול להכתים את התחזית של יצרנית השבבים הגדולה בעולם.
TSMC מספקת כמעט לכל יצרניות המוליכים למחצה הגדולות, מאפל וקוואלקום ועד לניבידה וברודקום, והרווחים שלה נתפסים לרוב כמדד מרכזי לביקוש במגזר האלקטרוניקה הרחב יותר.
 
מנכ"ל החברה אמר כי "אחרי שנתיים של ביקוש מונע על ידי מגיפה בבית, סוג זה של מגמה שסביר בעינינו, הציפייה שלנו היא שהמלאי המוגזם בשרשרת האספקה ​​של המוליכים למחצה ייקח כמה רבעונים כדי להתאזן מחדש לרמה בריאה יותר. אנו צופים כמה רבעונים של התאמת מלאי במחצית הראשונה של 2023".
TSMC אמרה שהרווח הנקי שלה ברבעון השני זינק ב-76.4% מהשנה הקודמת ל-237.03 מיליארד דולר טייוואני (8.05 מיליארד דולר), בעוד שההכנסות טיפסו ב-43.5% ל- 534.14מיליארד. הרווחיות הגולמית הגיעה לשיא של 59.1% בתקופה. הנתונים הללו קיבלו חיזוק כשהחברה העלתה את מחירי מוצריה לנוכח העלייה המהירה של עלויות חומרי הגלם.
 
TSMC אמרה גם כי היא מקמצת את הוצאות ההון המתוכננות שלה לשנת 2022 לכ-40 מיליארד דולר, מכיוון שחלק מלוחות הזמנים של אספקת ציוד לייצור השבבים שלה "נדחו" ל-2023. היא הציגה בעבר הוצאות של עד 44 מיליארד דולר.
המנכ"ל הוסיף כי בעוד שהתיאבון לאלקטרוניקה צרכנית כמו סמארטפונים ומחשבים אישיים הולך ומתפוגג ככל שהכלכלה העולמית מדשדשת, הביקוש לשבבים נותר יציב. הוא אמר ש-TSMC יכולה לשנות את הקיבולת כדי לתמוך במגזרים כמו יצרניות רכב.
גל של יצרניות שבבים גדולות, כולל מיקרון ואינטל, הזהירו מפני תחזית כלכלית קודרת למחצית השנייה של השנה. משבר המוליכים למחצה חסר התקדים, שהגביר את הרווחים של יצרניות השבבים בשנה שעברה, נחלש. סמסונג, יצרנית הסמארטפונים והטלוויזיות הגדולה בעולם, אפילו ביקשה מספקיה להשהות משלוחי רכיבים בזמן שהיא בוחנת את המלאי שלה.
בקנה אחד עם עמיתיה, מניית TSMC צנחו ביותר מ-23% עד כה השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה