קריפטו

אינטל: נתחיל לספק "שבבי קריפטו" בקיץ הקרוב

ענקית השבבים חשפה את הפרטים הראשונים על שבבי כריית הקריפטו שלה, והבטיחה יכולות מרשימות והרבה פחות בלגן מכפי ששורר כיום בשוק. אך האם זה עוד רלוונטי?
יאיר מור | 
אינטל (צילום Magma Images)
ענקית השבבים אינטל חשפה השבוע באופן רשמי את הפרטים על הפרויקט היומרני ביותר שלה בשנים האחרונות: השקת שבבים ייעודיים המיועדים לכריית מטבעות קריפטוגרפיים.
הפרט הראשון שחשפה החברה הוא שמה של סדרת השבבים שלה לתחום הקריפטו: Blockscale ASIC. השם הזה מלמד על כוונות החברה: יש לו מצלול דומה לבלוקצ'יין – הטכנולוגיה שעליה מבוססים מטבעות קריפטוגרפיים והיא זו הצורכת משאבי עיבוד שדורשים שבבים עוצמתיים במיוחד – והחצי השני שלו מסמל שהחברה בונה אותו כך שניתן יהיה לבנות מערכות כרייה עוצמתיות מאוד – כלומר, ב-scale גדול.
החברה חשפה גם טענות יומרניות לגבי עוצמתו של השבב: לדבריה, הוא יגיע לקצב כרייה של עד 580 גיגה-האש לשנייה בצריכת אנרגיה של 26 ג'ול לגיגה-האש. בנוסף, ניתן יהיה לחבר עד 256 שבבים כאלה במעין שרשרת כך שיעבדו יחד ויספקו קצב כרייה של עד 148 טרה-האש לשנייה בצריכת חשמל של 3,860 ואט.
 
לפי מגזין ביטקוין, מדובר בהבטחות קרובות יחסית למה שמצליחה להשיג כבר היום המובילה העולמית בכרייה, Bitmain, שמגיעה לקצב של 140 טרה-האש לשנייה בהספק של 3,010 ואט – יעילות של 21.5 ג'ול לטרה-האש.
חוזה ריוס, מנהל חטיבת פתרונות הבלוקצ'יין החדשה של אינטל, שקיומה נחשף לראשונה לפני כמעט חודשיים, אמר כי "אינטל מחויבת לקידום טכנולוגיית הבלוק'ציין בדרך אחראית, ואנו גאים לשתף פעולה עם ולספק פתרונות לחברות היוצרות סביבת קריפטו עולמית ברת-קיימא יותר". החברה הוסיפה כי תהליך ייצור השבבים הללו נפרד לחלוטין מהשבבים האחרים שלה, בניגוד למצב בחברות ייצור כרטיסים גרפיים – החומרה המועדפת לכריית קריפטו כיום. לכן, היא רומזת, אצלה הביקוש לציוד כריית קריפטו לא יפגע באספקת השבבים הרגילים למחשבים ושרתים.
עם זאת, כל זה עלול להפוך ללא רלוונטי עד למועד ההשקה המתוכנן, שנחשף עתה גם הוא – הרבעון השלישי של 2022. זאת מאחר שכל החטיבה מבוססת על ההנחה שכריית קריפטו צריכה אך ורק שבבים חזקים. הסיבה היא שיטת הכרייה הנפוצה היא Proof of Work, או בקיצור PoW. בשיטה זו המחשב שפותר את האלגוריתמים המסובכים ל"מציאת" הבלוק הבא בבלוקצ'יין – זוכה במטבע שהוא כורה. אלא שבשל צריכת החשמל האדירה של השיטה הזו, לאחרונה נפוצות יותר ויותר קריאות להחרים אותה ולעבור לשיטה אחרת בשם Proof of Stake, או בקיצור PoS. בשיטה הזו הבלוקים מחולקים בין המשתמשים באופן אקראי, לא לפי מי שיש לו המחשב שיפתור אותם הכי מהר, אלא לפי מי מסכן הכי הרבה נכסים קיימים כדי לזכות ב"עבודה". הדבר חוסך את העבודה המקבילה של מיליוני מחשבים על אותו בלוק ולכן צורך הרבה פחות אנרגיה כדי לתחזק את השוק. מספר מטבעות כבר נמצאים בשלבים כאלו או אחרים של מעבר לטכנולוגיה הזו, שתוריד משמעותית את הצורך בשבבים כמו אלו שמתכננת כעת אינטל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה