השוק

בנק אוף אמריקה מעריך: השקל צפוי להתחזק - מה יקרה לאינפלציה?

בנק אוף אמריקה פרסם תחזית חיובית עבור הכלכלה הישראלית. ההערכה היא כי התוצר לשנה הקרובה יגיע ל-2.4%, בניגוד לתחזית של בנק ישראל אשר צופה 2%. במידה וחוסר הוודאות יתפוגג - השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקל לדולר בתחילת השנה הבאה

מערכת ice | 
כלכלה בישראל (צילום shutterstock)
לאחר שמספר סוכנויות דירוג העניקו תחזית שלילית עבור כלכלת המדינה, בנק אוף אמריקה, הידוע כבנק השקעות מוביל, פרסם במהלך החג תחזית חיובית עבור הכלכלה הישראלית. 
על פי הנתונים שהציג בנק אוף אמריקה, ניתן להבחין כי הוא מעריך שהתוצר לשנה הקרובה יגיע ל-2.4%, זאת בניגוד לתחזית של בנק ישראל אשר צופה 2% וזאת לעומת 0.5% בלבד בשנה הקרובה על פי תחזית S&P. 
בתחילת הדו"ח, מציין בנק ההשקעות כי מלחמת "חרבות ברזל" פוגעת באופן משמעותי במדיניות התקציבית של המדינה. על אף עליית הגירעון בחודשים האחרונים, הכלכלנים של בנק ההשקעות מציינים: "עדיין רואים את הגירעון התקציבי מגיע ל-6.5%". לטענת האנליסטים, גובה הגירעון הינו תלוי משך המלחמה. בניגוד לכלכלני בנק אוף אמריקה, במשרד האוצר מעריכים כי הגירעון התקציבי יגיע ל-6.6%. 
לצד נתונים מדאיגים אלו, מציינים הכלכלנים כי האינפלציה בסוף השנה תעמוד על 2.7%. מלבד זאת, בדו"ח של בנק ההשקעות צוין כי לשקל פוטנציאל הייסוף גבוה. חוסר הוודאות מהווה נטל על המטבע הישראלי ורק כאשר הוא יתפוגג, השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקל לדולר בתחילת השנה הבאה. 
אז נכון, בנק ההשקעות העניק תחזית מעט מעודדת עבור ישראל, אך בראייה לטווח ארוך כלכלני בנק אוף אמריקה מדגישים כי הצפי להתאוששות הינו חלש. לטענת הכלכלנים, קיימת צמיחה איטית ומועטה של כלכלת ישראל המסתכמת ב-3.5% בשנה הבאה, זאת בניגוד לתחזית בנק ישראל וגופים נוספים הטוענים כי החזרה למגמת צמיחה בשנה הבאה תגיע ל-5%.  
לצד זאת, בנק אוף אמריקה מדגיש כי התחזית לריבית עומד על 4% בלבד, והיא גבוהה יותר מתחזית בנק ישראל אשר צופה כי רמת ריבית של 3.75% בסוף השנה. כזכור, כעת הריבית מסתכמת ב-4.5%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה