השוק

סמסונג תיהנה מרווחי שיא ברבעון – למרות ירידה בסמארטפונים

מכירות הסמארטפונים של החברה ירדו לפי הערכות ב-17% - אך הרווחים שלה לרבעון צפויים לחזור לרמות שלפני הקורונה, והכל בזכות אמזון, מיקרוסופט, גוגל ופייסבוק
יאיר מור | 
לוגו סמסונג על בניין במילאנו (צילום Babak / Unsplash)
סמסונג צפויה לסכם את הרבעון השני של 2022 בזינוק של 15% ברווחים, לשיא של 4 שנים, כך לפי הערכת מדד Refinitiv SmartEstimate, ששיקלל הערכות של 24 אנליסטים. הרווח התפעולי של ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית צפוי לעמוד על 14.46 טריליון וון, שהם כ-11.2 מיליארד דולר, לעומת 12.57 טריליון וון לפני שנה.
הזינוק הזה מיוחס למכירת שבבי זיכרון, שנסקה לפי הערכות משוקללות של 7 אנליסטים ב-49% לכ-10.3 טריליון וון. השבבים הללו מיועדים בעיקר לחברות המפעילות שירותי ענן, כגון אמזון, מיקרוסופט, גוגל ומטא (לשעבר פייסבוק). לפי סוּנג-סוּן פאק, אנליסט בחברת Cape Investment & Securities, החברות הללו ממשיכות לרכוש שבבים בקצב גבוה כדי "לעמוד בדרישה המתרחבת לשירותי ענן".
 
מצד שני, מכירות הסמארטפונים צפויות להציג ירידה משמעותית מאוד של 17% לעומת הרבעון השני של 2021, ולהסתכם במספר יחידות של 61-68 מיליון בלבד לעומת 71 מיליון ברבעון הראשון ורווחים בסך 2.7 טריליון וון בלבד. זאת בשל משבר הקורונה, שגרם בשנה שעברה למכירות גבוהות במיוחד, והמשבר הנוכחי המקושר ליציאה מהסגרים ולמלחמה באוקראינה, מה שגורם לירידה ברכישת המכשירים על ידי צרכנים. הירידה צפויה להיות דרמטית במיוחד בסין, שם, לפי תחזית של חברת המחקר גרטנר, צפויה השנה צניחה של 18% בביקוש לסמארטפונים.
מניית סמסונג עלתה בחצי אחוז ביום המסחר בסיאול, שנסגר בשעה 9:30 לפי שעוננו, אך מתחילת השנה היא ירדה ב-27%.
 
סמסונג גלקסי | ארכיון
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה