דיגיטל וטק

רחפן זעיר, סימולטור קרב ושבבי מעקב: הסטארטאפים שיילחמו בטרור

השב"כ ומשרד המודיעין משתפים פעולה עם סטארטאפים ישראליים כנגד הטרור: באירוע באשקלון הוצגו 5 חברות ופרויקטים במגוון תחומים – מרחפן זעיר שיודע להצמיד מיקרופון או מצלמה לכל קיר ועד לשבבים זעירים שיהפכו כל חפץ לאמצעי מעקב. מנכ"ל משרד המודיעין: "אבן דרך משמעותית בבניית יכולות טכנולוגיות הבנויות על יוזמה וחדשנות"
מערכת ice |  1
רחפן (צילום pixabay)
באשקלון נערך לקראת סוף השבוע אירוע ה-Demo Day של אקסלרטור הסטארט-אפים הדרומי Downtown, פרי של שיתוף פעולה בין השב"כ, משרד המודיעין ומרכז החדשות Sosa שפועל בדרום תל אביב. באירוע נכחו, בין היתר, שר המודיעין אלעזר שטרן, מנכ"ל משרד המודיעין ד"ר אלכס דן, ראש השב"כ רונן בר, ואל"מ (מיל') דודי רוקח – שותף מנהל ב-Sosa.
במסגרת ה-Demo Day, נחשפו חמישה סטארט-אפים שנבחרו לשתף פעולה עם השב"כ, כאשר הטכנולוגיות שלהם יכולות לשמש הן לצרכים אזרחיים והן לצרכים ביטחוניים כגון לוחמה בטרור. חמשת הסטארט-אפים הללו נבחרו מתוך כ-50 חברות שניגשו לקול הקורא שפרסם השב"כ, וכעת הארגון יכול למצוא את עצמו בין הלקוחות – לצד גופים ביטחוניים ואזרחיים נוספים מהארץ ומהעולם.
 
החברות שהוצגו במסגרת האירוע:
•    MindsView – טכנולוגיה המאפשרת לרופא מנתח לבצע את הניתוח עם משקפי מציאות רבודה (AR), ולקבל הדרכה או הנחיה מרחוק מרופא מומחה.
•    Qpower – חברה המפתחת שבבים זעירים שמאפשרים להפוך חפצים של שימוש יומיומי, כגון ציוד ספורט או מארזי מזון, ל"חכמים" – וכך גם לאמצעי מעקב.
•    Quadpole – רחפנים הקשורים בכבל לבסיסם, שיכולים לשהות באוויר שעות ארוכות, ובמידת הצורך להתנתק מהכבל למשימות של איסוף מידע.
•    Flyz Robotics – חברה שפיתחה רחפן זעיר במשקל 250 גרם, שיודע לנחות על קירות אנכיים ולהצמיד אליהם אביזרים כמו חיישנים, מיקרופונים ומצלמות.
•    Combatica – סימולטור של אימונים קרביים, שבאמצעות מציאות מדומה (VR) יודע לדמות מצבי חירום אמיתיים כגון אירועי טרור ומצבי חירום רבי נפגעים.
"אנחנו גאים בשיתוף הפעולה עם השב"כ ושמחים להשקיע משאבים בפרויקט חממת הסטארט אפים באשקלון, שמשלב בין פיתוח לוחמת מודיעין וסייבר, תוך עשייה חברתית שתומכת בתושבי הדרום", אמר שר המודיעין, אלעזר שטרן. מנכ"ל משרד המודיעין, ד"ר אלכס דן: "משרד המודיעין רואה באירוע הנוכחי אבן דרך משמעותית בבניית היכולות הטכנולוגיות הנדרשות, יכולות שבנויות על יוזמה וחדשנות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סדר עולמי חדש
    עידן שדה 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יופי עכשיו לא יצטרכו פגסוס כדי לעקוב אחרי אזרחים. יש כבר מוצרים מתקדמים יותר. בקרוב הרחפן שיצפצף מעל הבית שלנו שיודיע ששכחנו לנגב תתחת
    סגור