דיגיטל וטק

למה פייסבוק תובעת את מפתחי האפליקציות של וואטסאפ?

מפעילת אפליקציית התקשורת הפופולארית בעולם טוענת שמפתחים עצמאיים הציעו למשתמשים אפליקציות לא רשמיות עם תכונות ייחודיות, רק כדי להשתלט על חשבונותיהם

יאיר מור | 
וואטסאפ (צילום vecteezy)
מטא (פייסבוק לשעבר) הגישה בשבוע האחרון תביעה נגד שלוש חברות סיניות, בטענה כי ניצלו את השירותים שלה כדי להונות משתמשים, כך דיווח בסוף השבוע אתר Bleeping Computer.
התביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי של צפון קליפורניה, מאשימה את החברות שפעלו בשמות המפתחים HeyMods, Highlight Mobi ו-HeyWhatsApp והציעו תחת כל אחד מאותם שמות אפליקציות "לא רשמיות" לוואטסאפ עבור משתמשי אנדרואיד. האפליקציות, שהיו זמינות גם בחנות של גוגל, גם באתרים של החברות וגם באתרים אחרים שאוספים קבצי התקנה של אפליקציות למערכת ההפעלה של גוגל, הבטיחו למשתמשים תכונות מסוימות שאינן קיימות באפליקציה המקורית. עם זאת, המטרה האמתית שלהן לא היתה לספק את אותן תכונות נוספות, אלא לאסוף את פרטי המשתמשים שהתחברו דרכן לוואטסאפ כדי להשתלט על חשבונותיהם ולשלוח מהם הודעות ספאם.
 
אחת מאותן אפליקציות הגיעה ליותר ממיליון הורדות מהחנות של גוגל בלבד, וקשה לשער לכמה הגיעה גם באתרים אחרים שאינם מציגים נתונים. גם האפליקציות האחרות זכו כנראה לאלפים רבים מאוד של הורדות, אך בתביעה של מטא לא מוזכר מספר מדיוק של חשבונות שנגנבו, כך שנראה שהיא עצמה עדיין לא יודעת את מלוא הנזק.
האפליקציות התגלו על ידי החברה כבר בחודש יולי, אז פרסם מנהל וואטסאפ, וויל קַת'קַארְט, שרשור ציוצים בטוויטר בו הזהיר את המשתמשים למחוק את האפליקציות המדוברות, ולהשתמש אך ורק באפליקציות הרשמית של החברה הזמינות בחנויות האפליקציות הגדולות ובאתר החברה עצמה. "האפליקציות הללו הבטיחו תכונות חדשות, אך היו פשוט מזימות לגניבת מידע אישי המאוחסן על טלפונים של אנשים", הוא כתב.
בתביעה כותבת מטא כי המפתחים הפרו את תנאי השימוש והסכם הפיתוח שלה, ודורשת לאסור עליהם כל גישה לשירותיה. בנוסף, היא דורשת הוצאות משפט – אך לא מצאנו בה אזכור לדרישה לפיצוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה