דיגיטל וטק

טיקטוק חוסמת חלק מהרשת לרבע מהמשתמשים

הרשת החברתית הפופולארית במיוחד בקרב בני נוער מנסה להימנע מהאשמות בניצול הקהל הצעיר, ולצורך כך היא חוסמת בפניו עוד ועוד אפשרויות מרכזיות בה
יאיר מור | 
טיקטוק (צילום Shutterstock/ DANIEL CONSTANTE)
טיקטוק, שהפכה ללהיט שהיא בעיקר בזכות ההתמקדות בקהל של קטינים, הולכת וסוגרת בפניהם יותר ויותר מהתכונות הכלולות בה. במהלך החג היא הכריזה כי החל מ-23 בנובמבר – עוד קצת יותר מחודש – לא יוכלו יותר משתמשים בני פחות מ-18 להתחיל שידורים חיים ברשת החברתית. המטרה, לדבריה, היא "על מנת להגן על המשתמשים והיוצרים שלנו, ולתמוך ברווחתם".
השידורים החיים הם תכונה שלדברי טיקטוק עצמה הולכת והופכת למרכזה של הרשת החברתית – אך היא גם תכונה "מסוכנת" לנוער, שכן קשה מאוד לפקח על תוכן בשידור חי ולדאוג לכך שקטינים לא ייפגעו ממנו. לכן, בסין אסרו בשנה האחרונה לחלוטין הופעה של קטינים עד גיל 16 בשידורים חיים – וטיקטוק הגבילה את השימוש בתכונה בהתאם. כעת, היא מעלה עוד יותר עד גיל המגבלה, כדי להתאים להגדרה המקובלת של קטינים ברוב מדינות העולם.
 
הבעיה היא שלפי מחקר אמריקאי שפורסם לאחרונה, 27.4% ממשתמשי טיקטוק (בארה"ב, כמובן) הם בקבוצת הגיל הזו (לעומת 40% בגילי 18-24 ו-25% בגילי 25-34). לא ידוע מהו הנתון המקביל בישראל, אך דו"ח "מצב האינטרנט" של בזק לסיכום 2021, שפורסם בתחילת השנה, מרמז כי המספר כאן ככל הנראה גבוה בהרבה מזה האמריקאי: לא פחות מ-54% מבני הנוער שהשתתפו בסקר דיווחו כי הם פעילים בטיקטוק, לעומת 18% בלבד מהמבוגרים – כלומר, כאן כנראה יש רוב מוחלט לקטינים בטיקטוק.
מגבלת הגיל על שידור חי היא דו-כיוונית בחלקה: כלומר, לא רק שבני נוער לא יוכלו לשדר, אלא שחלק מהשידורים הללו של משתמשים אחרים יהיו חסומים לצפייה עבור קטינים, אם היוצרים שלהם ידווחו כי בכוונתם לכלול בהם תכנים רגישים. גם היכולת לשלוח "טיפים" (מטבעות וירטואליים שנרכשים בכסף אמתי) בשידורים כאלו כבר חסומה בפני קטינים. גם הגישה להודעות פרטיות, שאינן חשופות לציבור, חסומה לבני פחות מ-16.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה