דיגיטל וטק

הישראלי המצליח בעולם ההייטק מאשים: פברקו את חתימתי

ניר צוק, ששמו שורבב אל רשימת החותמים על מכתב ההייטקיסטים נגד מהלכיה המסתמנים של ממשלת נתניהו הבאה, מודיע כי מעולם לא חתם על המכתב. האם ייתכן שהוא לא לבד?
יאיר מור |  8
ניר צוק (צילום יוטיוב/ WatchDox)
המכתב שמתריע על כך שממשלת נתניהו מעוררת דאגה רבה בתעשיית ההייטק לא בהכרח מעיד על הלך הרוח האותנטי בתעשייה – כך מתברר הערב, שעות ספורות לאחר פרסומו, לאחר שאחד השמות ה'חמים' ביותר בו חשף שמעולם לא חתם עליו.
השם הזה הוא ניר צוק – מייסד ענקית הסייבר פאלו אלטו נטוורקס, אחת מחברות אבטחת המידע הגדולות בעולם, ששווי השוק שלה קרוב ל-50 מיליארד דולר, והיא ככל הנראה החברה הגדולה בהיסטוריה שבראשה עומד ישראלי. זמן קצר לאחר פרסום המכתב, נמסר לנו מטעמו של צוק כי "ניר לא מכיר את המסמך, לא פנו אליו לחתימה ולמותר לציין שהוא גם לא חתם עליו. מדובר בחתימה מפוברקת".
 
כזכור, צוק אינו היחיד שחתום – לכאורה – על המסמך. יחד איתו חתומים עליו כמעט 100 יזמים ומשקיעים, בהם שלמה קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט שבה עבד צוק לפני שהקים את החברה שלו; איש הפרסום אילן שילוח; משקיע ההון סיכון אייל גורה; ישי גרין, שמכר את סולוטו ב-2014 תמורת 100 מיליון דולר; חמי פרס, מייסד פיטנגו ובנו של ראש הממשלה והנשיא המנוח; רועי מן, מייסד ומנכ"ל מאנדיי, אחת החברות הישראליות הגדולות בעולם בעלת שווי שוק של כמעט 6 מיליארד דולר; שניים משותפיו של אראל מרגלית לקרן JVP; אייל ולדמן לשעבר מנכ"ל מלאנוקס, שנמכרה לענקית השבבים אנבידיה תמורת יותר מ-7 מיליארד דולר; ועוד.
הודעתו של צוק מטילה ספק גם בחתימתם של האחרים על המסמך, ומעלה מחדש את סוגיית העצומות והמכתבים הפומביים שמתגאים לעתים קרובות מאוד בחתימות של אנשים שלא קראו את תוכנם, לא אישרו כי הם מעוניינים לחתום עליהם או כלל לא קיימים.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    וגם אם חתם אז מה ?
    ישראל 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מה שמשנה זה מה חתמו אזרחי ישראל בבחירות ! אזרחי ישראל רוצים ימין מלא מלא רפרמות במערכות המשילות במדינה. המלירדרים במכתב רובם נהנו ממדיניות הימין ועשו כסף רב בין השאר עכב מדיניות הימין אם לא נראת להם בחירת העם הם יכולים ללכת מפה עם הכסף שעשו עלינו רק שלא יחזרו
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד
    יוסי 12/2022/16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא חסרים נוכלים במדינה,
    סגור
  • 4.
    האם הוא מצא אלטרנטיבה לטאלנטית
    קובי 12/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שהוא פיספס מול חברה מתחרה שנתנה לה אם אני זוכר נכון, 700000 דולר? היו ימים.
    סגור
  • 3.
    למה לא לקחתם תגובה מיוזמי המכתב?
    עיתונאות לא מקצוע מס 12/2022/16
    הגב לתגובה זו
    14 2
    קחו את תגובתו, עמתו את יוזמי המכתב עם האמירה, שמעו את תגובתם ובדקו אותה. אולי תצא כאן ידיעה אמיתית. לשער השערות גם הילד שלי בגן יודע.
    סגור
  • 2.
    תקשורת ימין עויינת
    דנה 12/2022/16
    הגב לתגובה זו
    4 24
    שמתעלמת מ-99 מובילי משק רק כי אולי היתה טעות עם מישהו אחד מתוך המאה... צביעות של תקשורת הימין שכל מטרתה להשתיק ביקורת על שלטון נתניהו החלש והרופס
    סגור
  • חח, אולי אחד?? מי שמפברק אחד, כנראה פברק את רוב האנשים.
    ישראל 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אתה לא מפברק אחד בשביל מכתב כזה..
    סגור
  • תקשורת עוינת
    המבריח 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מובילים במשק חרטא ברטא , כמו מכתב קצינים בכירים,כל שם שש פעמים וגם מי שנפטר מגוייסת כמה פעמים, עכשיו גם ההייטק,שמות ....שלא ביקשו ולא רצו,רואים את המהלך השמאלי המוכר,רמאות
    סגור
  • 1.
    שמאל שקרן ופרוגרסיבי לא בוחל בשום אמצעים (ל"ת)
    י 12/2022/16
    הגב לתגובה זו
    28 8
    סגור