השוק

פאלו אלטו IN, צ'ק פוינט OUT: המהפך הגדול בנאסד"ק

חילופי דורות בבורסה האמריקאית: צ'ק פוינט, שהונפקה בנאסד"ק לפני כ-25 שנה, תפנה את מקומה במדד היוקרתי נאסד"ק 100 לטובת מתחרתה הגדולה, פאלו אלטו, שהחלה להיסחר בבורסה לפני כעשור
איתמר כהן | 
ניר צוק, גיל שויד (צילום פלאש 90, יוטיוב/WatchDox ,unsplash)
היסטוריה בבורסת נאסד"ק: חברת הסייבר הישראלית צ'ק פוינט, שאותה הקימו ב-1993 גיל שויד, שלמה קרמר ומריוס נכט, תיגרע בשבוע הבא (שני) ממדד נאסד"ק 100 - שכולל את החברות הלא-פיננסיות בעלות השווי הגדול ביותר בבורסה.
מי שתחליף את צ'ק פוינט במדד היוקרתי היא חברת הסייבר הישראלית פאלו אלטו, שהוקמה לפני כ-16 שנה על ידי ניר צוק, שעזב את צ'ק פוינט לפני יותר משני עשורים. הכנסותיה של פאלו אלטו הסתכמו ברבעון השלישי של השנה ב-1.2 מיליארד דולר - עלייה של 32% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
צ'ק פוינט, שהחלה להיסחר בנאסד"ק ב-1996 ומנוהלת זה כ-26 שנה על ידי גיל שויד, היא מחלוצות הפיתוח של מערכת חומת האש. החברה רשמה ברבעון השלישי של השנה הכנסות של כ-534 מיליון דולר - גידול של 5% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
 
צ'ק פוינט, שמנייתה טיפסה בחמש השנים האחרונות בכ-30%, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 14.7 מיליארד דולר. לעומתה, מניית פאלו אלטו, שזינקה באותה תקופה בכ-312% (פי עשרה), נסחרת לפי שווי של 52.5 מיליארד דולר. מדד נאסד"ק 100 רשם בחמש השנים האחרונות עלייה של כ-232%.
מלבד פאלו אלטו, שהונפקה בנאסד"ק ב-2012 ומנוהלת על ידי ניקאש ארורה, צפויות להצטרף למדד נאסד"ק 100 שתי חברות סייבר נוספות: פורטינט וזיסקיילר האמריקאיות, שנסחרות לפי שווי של 54 מיליארד דולר ו-42 מיליארד דולר, בהתאמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה