דיגיטל וטק

ויקיפדיה בשינוי דרמטי: כך תיראה מהיום

אתר האנציקלופדיה הפתוחה למחשבים עבר עיצוב מחדש, לראשונה זה למעלה מעשור. אלו השינויים שנעשו כדי להפוך את הקריאה לנוחה יותר
יאיר מור |  1
ויקיפדיה קמפיין (צילום יחצ)
האנציקלופדיה הפתוחה הכריזה השבוע על שינוי בעיצוב האתר – השינוי הראשון שהיא מבצעת בגרסה של עצמה למחשבים מאז 2011, כלומר זה 11.5 שנים.
לא מדובר בשינוי קיצוני מאוד, אך כן בולט לעין: ראשית, עמודי הערכים נראים כעת נקיים יותר; ושנית, הם צרים יותר.
הדבר הושג הודות לשני שינויים עיקריים: הראשון הוא החבאת התפריט הראשי כך שהוא לא מוצג כל הזמן בצד הערך, אלא רק בלחיצה על כפתור תפריט בעיצוב הנהוג בסמארטפונים – שלושה קווים; והשני הוא רוחב שורות מקסימלי חדש, שלדברי העמותה עוצב לאור מחקרים שמראים ששורות קצרות יותר מסייעות לקריאה נוחה ושוטפת יותר. מה שלא ברור הוא למה רק ב-2023 הגיעו בוויקיפדיה למחקרים הללו, שקיימים כבר מאות שנים, וכל ספרי היהדות והעיתונים מודפסים בטורים צרים כתוצאה מהם.
שינוי נוסף שמקל מאוד על השימוש הוא "נעיצה" של תוכן העניינים בשולי הערך, כך שבמקום בתחילתו הוא מוצג לכל אורך הקריאה לצד התוכן שהקורא מעיין בו כרגע. תוכן העניינים מצג היכן נמצא הקורא בערך ומאפשר לעבור בלחיצה (ללא גלילה קודם, בניגוד למצב הקודם) לכל חלק אחר בערך.
 
בראש המסך נמצא התפריט המוקטן שמאפשר לעבור לאותו ערך באחת מיותר מ-300 השפות שבהן ויקיפדיה זמינה, לצד שדה חיפוש המציג תוצאות בצורה עשירה יותר, עם תמונות ותיאורים קצרים.
העמותה התגאתה בכך שבאנציקלופדיה שלה קיימים כיום 58 מיליון ערכים ביותר מ-300 השפות בהן היא זמינה, והם זוכים יחד ליותר מ-16 מיליארד צפיות מדי חודש.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביהדות זה מאילוצים לא ממחקרים
    אור 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ודף גמרא זה אחד הטקסטים הכי לא נוחים הכי לא ברורים והכי לא מובנים לקריאה,ועד היום חלוקים באין ספור סוגיות עקב הבנת הטקסט בכמה אופנים, מעבר לשאר הבעיות של המחלוקות. וכמובן גם רוב היצירות התורניים המוקדמים והמאוחרים לוקים באותה צרה.
    סגור